Manžel a drogy
Veronika
Dobrý den, našla jsem u manžela náhodou pytlík, ve kterém byly zbytku bílého prášku, před nedávnem i kousek brčka. Tvrdí však, že se jedná o přípravek na podporu sexu a potlačení úvany, je velmi vytížený a bývá nevyspalý. Já mám podezření, že se jedná o pervitin, jelikož jej v mládí příležitostně šňupal. Já si nikdy žádných příznaků užívání nebo stavů nevšimla. Pytlíček jsem si schovala, dá se někde provést test na zjištění, o jakou látku se jedná, např. zakoupením testu na internetu apod.? Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
volně dostupné testy jsou pouze na zjištění přítomnosti drogy v těle. Analýza nalezeného prášku je možná jen laboratorně. Takový rozbor provedou v toxikologické laboratoři Na Bojišti. Není to ale úplně levná záležitost. O přesném postupu a cenách se raději informujte přímo tam (tel. 224 967 188). Pokud byste takto, nebo i jinak, zjistila, že manžel drogy užívá, je určitě dobré to řešit co nejdříve. Můžete se pak obrátit např. na naši Poradnu pro rodiny závislých ve Školské ulici, a to jak sama, tak s manželem, pokud by byl ochotem spolupracovat.