co mam delat chci poprosit o radu
kruta
posledni dobou jsem zjistila ze se mi hure aplikuje a jsem sama boule a snad i zanet a kamaradce se udelala boule na trilech as púo aplikaci otok se zvedcuje boli a hure se mi chodi

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den
Vámi uvedené komplikace mohou být způsobeny několika věcmi:
1) nehygienická aplikace (není desinfikováno místo vpichu) - kontaminace mikroorganizmy
2) opakované použití jedné jehly (i po sobě), - kontaminace mikroorganizmy, poškození tkáně "tupou" jehlou
3) aplikace mimo žílu (obvykle bez aspirace krve) - nášleh zůstal ve svalu, či mezi tkáněmi - začíná se dělat zánět
4) celkově poškozený žilní systém dlohodobou nesprávnou nitrožilní aplikací (opakovaná aplikace do jednoho místa. změna místa až v době,kdy původní "přestane dávat") - tzv. "ztvrdlé žíly"
5) celkově špatný životní styl, životospráva (játra a ledviny a imunitní systém už tak dobře nefungují)
Samozřejmě vyjmenované věci jsou obecně příčinou vašich komplikací. Zkuste napsat konkrétně, jakým způsobem užíváte a do jakých míst na těle si aplikujete, jak často, jaké používáte nádobíčko. Nepíšete jak boule vypadají (velikost, bolestivost, horkost, zabarvení, vývoj). Pokud máte bouli ve tříslech, zvětšuje se, a hůře se vám chodí, nemáte moc času - navštivte neprodlené lékaře. Mohla byste přijít o nohu. Opravdu nestraším nadarmo. Z praxe tyhle zanedbané "boule" neboli abscesy, bohužel způsobily, že nakonec musela být končetina odejmuta, aby nedošlo k cekové otravě organismu.
Buďte na sebe opatrná. Kdyžtak se zase ozvěte.