Indikátor drogy v moči
Julie
Náš dopsělý syn se přiznal, v souvislosti se svými dluhy a odchodu přítelkyně, že 4 roky používal pervitin a marihuanu. Chce se sám ze závislosti dostat, detoční léčbu odmítá. Navštěvuje pravidelně psychologa, bere antidepresiva, akupunkuturu a jiné podpůrné léky, jejichž název neznám. Máme ho rádi (rodiče) a chceme mu pomoci, dost mu pomáháme, ale chceme se přesvědčit o skutečné situaci. Tvrdí, že už je 7 týdnů čistý. Prosím o doporučení a linku na spolehlivý a správný testační prostředek na zjištění těchto dvou drog v moči. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
detekční testy z moči koupíte v lékárně, obvykle nemají moc na výběr, ale všechny jsou spolehlivé poměrně dost. Chyba bývá minimální, a když už, pak spíše ukazují pozitivitu, přestože člověk drogy neužil (ale i to jen v minimu případů). Otázkou ale je, co Vám, testy ukáží. Po sedmi dnech abstinence budou ještě pravděpodobně testy pozitivní, minimálně na marihuanu. Pokud syn užíval denně, je třeba počkat až měsíc. Spíše bych se tedy řídila chováním a tím, jestli se lepší problémy, které nastaly kvůli drogám. Také je otázkou, jestli je pro dospělého syna pomoc, když mu rodiče kontrolují moč. Je to poměrně delikátní záležitost a je otázkou, co udělá s vaší vzájemnou důvěrou. V těchto případech je lepší domluvit nějaká pravidla a zabývat se hlavně jejich dodržováním. V případě, že by syn opět bral drogy, velmi brzy se to ukáže. Pak můžete např. stanovit jako další podmínku vaší pomoci to, že se půjde syn léčit, alespoň ambulantně.