jak mi kdo pomuze
zdeny
prosim vas jsem na dne chtel bych se lecit ale nevim za kym jit kdyz nemam drogy jsem agresivni na svou rodinu a rozbíjim veci jen tak tak se drzim abych nekomu neco neudelal....prisel jsem o pritelkyni i dite opustili me prosim pomoc

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Zdeny.
Váš dotaz jste nadepsal "jak mi kdo pomůže". Samozřejmě usuzuji, že se ptáte ná léčbu závislosti na pervitinu a THC. Po určité době užívání jste se zjevně dostal do stádia, kdy si uvědomujete, jak velké komplikace vám drogy způsobují a chcete svůj život změnit. Určitě je to moudré rozhodnutí, pro které jistě najdete podporu i u svých blízkých.
A nyní k tomu "jak a kdo". Níže vám posílám adresu na kontaktní centrum v Rumburku, kam se můžete aktuálně s vašimi problémy obrátit. (Služby jsou bezplatné a mohou být anonymní). V rámci předléčebného poradenství budete moci s kontaktním pracovníkem podrobně rozebrat vaši situaci, představy o průběhu léčby i další důležité okolnosti, např. zdravotní nebo právní problémy. Kontaktní pracovník vám bude umět doporučit další postup i konkrétní léčebné zařízení, kam by bylo vhodné se obrátit, případně vám léčbu pomůže zprostředkovat. Výběr vhodného typu léčby je dobré nepodcenit a volit na základě zvážení všech podstatných okolností, neboť to nezanedbatelným způsobem ovlivňuje její úspěšné zvládnutí. S ohledem na vaše konkrétní podmínky (nejčastěji užívaná droga, délka drogové kariéry, věk, zdravotní komplikace, sociální a rodinný status a zázemí atd.) budete moci vybrat optimální typ léčby (např. ambulantní stacionární, ambulantní v AT ordinaci, pobytová v PL, pobytová v terapeutické komunitě). Také v kontaktním pracovníkovi získáte oporu pro své rozhodnutí a budete se moci zaměřit na motivaci k dalším pozitivním změnám.
Nebojte se, určitě to zvládnete, tak jako to zvládla řada jiných před vámi. První důležitý krok jste již udělal, a to, že jste napsal sem na poradnu. Teď se pusťte do těch dalších. Budu vám držet palce a když tak napište, jak to jde.
Hodně štěstí.
Kontaktní centrum Rumburk
White Light I., o. s.
tř. 9. května 1127/25, Rumburk, 408 01
telefon: 412331017, 602195104
Vít Jelínek
http://www.wl1.cz