přenos Hiv
daniel
Dobrý den,
chtěl jsem se vás doázat ohledně přenostu HIV. Před necelými 24 hodinami jsem měl sex. Při sexu jsem použil ochranu, nicméně při orálním sexu ( já žene; bylo to spíš takové zkušební, protože se mi to moc nelíbilo cca asi 2 minuty), jsem si později uvědomil, že mám v krku čepy a také trochu posunutou plombu (nestalo se při sexu).
Sex jsme provozovali v přírodě na \"nepřizpůsobeném\" terénu a mám po tělě (u pravého třísle, spíše u slepého střeva, na kolenou a pravé ruce - na vnější paží - tam kde nevedou žíli, mám monokly). Dále trochu citlivé i levé tříslo na stjeném místě
Chtěl jsem se vás dotázat, zda je možné, že mám už teď HIV příznaky, popřípadně když mám čepy v krku a posunutou plombu zda jsem při orálním sexu, mohl chytit Hiv.
Děkuji za odpověď
Daniel

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Dle Vašeho popisu je nanejvýš nepravděpodobné, že byste byl infikován HIV. A rozhodně by se příznaky neprojevily 24 h po sexuálním styku. Při nákaze HIV se první příznaky (tzv. příznaky primoinfekce) objevují v období cca 3 - 8 týdnů od expozice virem HIV. Riziko nákazy při orálním sexuální styku existuje, ale ve Vašem případě ho považuji za minimální. Musel byste mít v ústech otevřenou krvavou ránu, aby virus mohl proniknout do Vašeho organismu. Posunutá plomba a čepy v krku nejsou tou pravou variantou pro přenos.
Nevím samozřejmě, zda jste se nemohl nakazit při jiné příležitosti (nechráněný sex s jinou osobou, sdílení injekčního náčiní)... a nedám Vám tudíž stoprocentní odpověď, že jste HIV negativní. Takto přes internet to bohužel nejde. Nicméně, jak jsem psala výše, riziko přenosu ve Vašem případě je minimální, a to i v případě, že sexuální partnerka by byla HIV pozitivní. Pokud se chcete dozvědět více, případně se pro jistotu nechat otestovat, můžu Vám doporučit stránky Národní referenční laboratoře pro HIV/AIDS na www.aids-hiv.cz (kde najdete i kontakty, kde se lze nechat otestovat ve Vašem regionu), případně jejich bezplatnou telefonickou linku na čísle 800 144 444 (Po - Čt 13,00 - 18,00 hod., Pá 13,00 - 16,00 hod.).
Myslím, že nemusíte mít obavy, ale pokud byste si chtěl být naprosto jistý, tak se nechte s odstupem cca 2 měsíců od tohoto rizikového kontaktu otestovat na přítomnost HIV v organismu.