tráva
Lama
Děkuju moc za vaši odpověď. omlouvám se, ale ještě se chci zeptat jestli o návštěvě psychiatra muí vědět rodiče?? To je pro mě základná kámen úrazu.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
To záleží na tom, kolik vám je let. Pokud více než 18, jde to samozřejmě mimo rodiče, navíc lékaři jsou vázáni mlčenlivostí, takže až na naprosté vyjímky, dané zákonem, info o pacientech nesmějí poskytovat. Pokud je vám však méně než 18, může to být v tomto ohledu trocha komplikované. Váš dotaz jsem pro jistotu konzultovala s kolegou právníkem Mgr. Vobořilem z Právní poradny A.N.O., abyste dostala co nejúplnější odpověď. Od nedávné doby totiž platí nový zákon o zdravotních službách (372/2011), ve kterém je uvedeno, že je lékař v případě nezletilých pacientů povinnen, (až na výjimky jako např. bezprostřední ohrožení na životě), požadovat souhlas s léčbou od rodičů či zákonného zástupce nezletilého. (§ 31;32;35;38). V zákoně se neuvádí, jakou formu tento souhlas má mít. Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně nové nařízení, nejsem si jistá, jak to funguje u konkrétních lékařů v praxi, ale je možné, že by váš psychiatr nějakým způsobem vaše rodiče byl nucen kontaktovat, neb je vázán zákonem.
Ať už si o výše uvedeném myslíme cokoli, domnívám se, že byste na návštěvu AT ambulance neměla rezignovat. Navíc si říkám, že nelze vyloučit, že si již vaši rodiče i sami všimli, že nejste úplně "ve své kůži" a naopak to, že jste se rozhodla své problémy řešit s pomocí odborníka, by mohli vnímat jako pozitivní signál, i když by je to asi nejprve trocha zaskočilo. Do problémů se totiž může dostat každý, ale pro jejich překonání je třeba postavit se k nim čelem. Chápu, že se bojíte a nechcete, aby se doma něco provalilo, ale obávám se, že pokud nadále pojedete v současném modelu životního stylu, dříve či později si toho všimnou zcela jistě a jen se to pak všechno bude řešit ještě obtížněji. Tak se nebojte, hlavu vám nikdo neutrhne a to, aby člověk cítil, že má vlastní život trochu pod kontrolou, za to stojí, ne?
Tak to promyslete a klidně se zase ozvěte.