jak dál?
logi
je mi 15 a píchám si denne ve velkým množství pervitin. Vše se mi hroutí. Já se nebojim přestat to je na tom to nejlehčí ale bojím se toho co budu dělat potom.To přece nejde nebrat když moji všichni kamarádi jsou feťáci

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Logi.
Myslím, že jste to napsal/a poměrně výstižně. Zpravidla opravdu nebývá takový problém drogu vysadit, ale abstinenci pak dlouhodobě udržet. Což pochopitelně mimo jiné vyžaduje poměrně zásadní změnu životního stylu, přátel, priorit a postojů. Myslím, že pro začátek je fajn zamyslet se, o co všechno můžete přijít, když v budoucnu budete v užívání pokračovat, jaké trable se vší pravděpodobností dorazí a naopak, jak to bude vypadat, když budete abstinovat. Na jedné straně problémy se zdravím, v rodině, ve škole, finanční a případně právní problémy, na straně druhé ztráta současných kámošů, zábavy a žádoucích stavů na pervitinu. Ale to píšu jen obecně, myslím, že pokud byste to zvážil/a sám/a za sebe, určitě byste tento výčet doplnil/a podle svého nastavení. Každopádně mi z toho vychází, že vaše rozhodnutí s pervitinem přestat, (jak uvádíte ve skryté poznámce), je moudré. A určitě by to bylo snažší, pokud byste s tím nezápasil/a sám/a, ale měl/a někoho, kdo by vám s tím pomohl a poradil. Zkuste se obrátit na kontaktní centrum, (pro začátek lze i anonymně, adresa níže), a probrat svou celkovou situaci podrobně, kolegové vám budou schopni doporučit tu nejefektivnější cestu, která povede k trvalé abstinenci, pomohou vám zorientovat se v tom, jak s aktuálními problémy naložit a co dělat, abyste se jich v budoucnu vyvaroval/a.
A moc bych to nedkládal/a, víte, berete pervitin fakt intenzivně a obávám se, že průšvihy jsou za dveřmi.
Nu, když tak se ještě ozvěte, držím palce.
Kontaktní centrum Teplice, White Light I., o. s.
Doubravská 122/5, Teplice, 415 01
telefon: 602414911, 417530788
Bc. Michaela Nekolová
http://www.wl1.cz