co dělat
marat
Vnuk 14let se nějakou dobu stýká s partou starších dívek a kluků a s největší pravděpodobností kouří marihuanu.Má období kdy je veselý,plný energie a jindy je unavený,usíná,ve škole se mu značně zhoršil prospěch.Zjistili jsme,že celý minulý týden nechodil do školy.Byl talentovaný fotbalista,tedˇna všechno kašle.Poraďte prosím co mámé dělat.Od března byl svěřen do péče otce,předtím byl po rozvodu před 5lety v péči matky.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
předpokládám, že Váš vnuk užívání drog popírá. Pak je třeba zabývat se prozatím hlavně důseldky, změnami v chování, docházkou do školy apod. Dříve nebo později vyjde najevo, čím je celá změna způsobena (drogy to být nutně nemusí). Abyste věděli, jak postupovat, bylo by nejlepší navštívit (ideálně oba rodiče, případně otec a Vy, nebo někdo další, kdo do výchovy zasahuje) zařízení pomáhající rodinám osob s problémy s drogami. Tam byste mohli celou situaci podrobně probrat a udělat společně plán, jak dál s vnukem jednat a co podniknout. Můžete se obrátit např. na ambulantní centrum o.s. Laxus: http://www.laxus.cz/index.php?page=nase-sluzby-osoby-blizke