zoufalstvi
Melanie
dobrý den.
s pervitinem jsem se seznamila už ve 14 letech,teď mi bylo 21 a čekám drobecka.žiju s přítelem o kterém se dá říct,ze je závislý na pervitinu. já jsem to úplně omezila když jsem zjistila,ze jsem těhotná. hlavní důvod proč sem píšu je strach. v noci nemůžu spat porad myslim na to,jak se pořádně vyndám- mam strach,ze zase budu chtít do toho světa a zklamu sama sebe... ty okamžiky mi někdy chybí, někdy naopak. mam strach o me dítě. chtěla jsem na potrat,ale bylo by hrozny dat přednost pervitinu. chtěla bych úplně přestat myslet na pervitin. jako mladě jsem byla v léčebně,ale nepomohlo to. chodim k doktorovi,ale myšlenky a chtíč sfetovat se vraci...... mívám i různé psycho představy. jsem zoufalá. chtěla bych pomoci,. chvíli byt dobra máma v budoucnu a nevidět v budoucnu jen \"magický prášek\" ... svého přítele miluju a nevadí mi,ze si občas ulitne. asi mi vadí,ze on může a já nemůžu... chci začít znovu.... život ztrácí smysl a rozpadá se mi pod nohama... porad se hadame.. dá se pervitin nejak omezit,nebo nahradit něčím méně škodlivým? bude dítě nemocné když kouřím trávu? a nebo ze zbytku chemie v mém ? .. děkuju a omlouvám se ....mely.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
musí být hrozně náročné neustále se prát s chutěmi a vymýšlet, jaké by to bylo dát si, přitom vědět, že to nechcete udělat kvůli dítěti. Miminko bývá často impulz, proč ženy přestanou brát, některé i napořád. Bývá to ale dost křehká motivace, obzvlášť když máte partnera, který bere a nevzdá se pervitinu s Vámi. Není divu, že se hádáte, ztratili jste to společné, co vás poutalo dohromady. Je dost těžké takový vztah udržet, když jeden abstinuje a druhý ne. I pro Vás samotnou je to velký boj, natož takhle. I když Vám jednou léčba nepomohla, nezatracovala ych tuhle možnost. Přeci jen jste v jiném věku, v naprosto jiné situaci, s jiným odhodláním. Léčba - třeba i ambulantní, ale systematická, u odborníka na závislosti, s častou psychoterapií - by Vám mohla pomoci upevnit Vaše rozhodnutí nebrat a také zbavit se neustálých myšlenek na pervitin. Pak budete mít víc energie na těhotenství a dítě a jistě Vám to zaplní i dírru, která po pervitinu zůstala (Raději než ji zaplácnout jinou drogou). Co se týče užívání marihuany v těhotenství, ani to není moc dobré pro plod. Pokud ji kouříte pravidelně, může způsobit nižší hmotnost plodu, zpomalení růstu, pomalejší reakce narozeného dítěte. Po narození bývá abstinenční syndrom, který brzy odezní a zahrnuje většinou neklid, nespavost, zvýšenou dráždivost.
Pokud chcete být dobrou mámou a dát dítěti to, co potřebuje, bylo by dobré alespoň zkusit zbavit se drog i myšlenek na ně a postavit si život na jiných základech. A k tomu by Vám mohla terapie výrazně pomoci.