Sekhání
Lama
Dobrý den. Obracím se na vás, protože se mi stalo něco, co mě hodně vyděsilo. Pokoušela jsem se prestat, ale samozřejmě jsem selhala.Spíše naopak. Hulila jsem třeba i třikrát denně. Totálně jsem se psychicky i fyzicky složila. Bylo mi špatně, nemohla jsem chodit a neviděla sem realitu. Je těžké to popsat. Připadám si teď naprosto hrozně a trapně. Chvíli jsem dokonce měla pocit, že sem se zbláznila. Napadlo mě dokonce skočit pod vlak. Může to být něco vážného ?? Děsí mě to.. Děkuji L.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
z vašeho dotazu je zřejmé, že se opravdu vůbec necítíte v pořádku. Jestli jsem to správně pochopila, pokoušela jste se vysadit marihuanu, kterou jste intenzivně kouřila, ale příliš se to nedařilo, naopak jste kouřila i více. Výsledek je takový, že se psychicky necítíte dobře, míváte pocit, že jste mimo realitu, máte deprese. Víte, já bych řekla, že byste se měla vypravit k lékaři-psychiatrovi, který má zkušenosti s poruchami vyvolanými psychotropními látkami. Předpokládám, že jste tyto nepříjemné stavy v minulosti, než jste začala intezivně užívat THC, neměla. Je možné, že vám marihuana vyvolala toxickou psychózu a to by opravdu chtělo, aby vás viděl lékař. Nemluvě o tom, že pokud budete marihuanu dále kouřit, je vysoce nepravděpodobné, že by se váš stav zlepšil. Lékař vám bude umět pomoci s vysazováním a také může eventuálně zvážit vhodnou medikaci, aby se vám ulevilo a nepříjemné stavy vás dále nepronásledovaly. Já bych to na vašem místě neodkládala, není žádná ostuda obrátit se na specializovanou pomoc v případě, když něco sama nezvládám. Můžete vyhledat nejbližší AT ambulanci, ve kterých se lékaři na pomoc tohoto druhu specializují. Adresář s vyhledáváním dle regionů najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
Tak ať je brzy lépe.