pomoc alkoholikovi
arwenzb
Dobrý den, můj dotaz je asi zvláštní, ale byla bych moc ráda, kdyby jste mi pomohli s mým trápením, za které si mohu z velké části sama. Tak dlouho jsem pomáhala svému příteli alkoholikovi až mám pocit, že jsem se stala spoluzávislou.On se opakovaně léčí, ale vinu házá na vše kolem na mě nejvíce. Hodně by mi pomohlo si o všem s někým popovídat, potřebovala bych najít cestu ven z té pavučiny a cítím, ža to sama nezvládnu. Nevím, zda v Praze existuje nějaký odborník, který by mi pomohl. Dívala jsem se, ceny terapeutů jsou hodně vysoké a také nevím kam přesně se o radu obrátit. Děkuji za odpověď.S pozdravem A.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
zkuste se obrátit na občanské sdružení Anima, které se dlouhodobě specializuje na pomoc rodinám a blízkým závislých. Terapeutické služby jsou poskytovány zdarma.
Anima - terapie, o.s.
Apolinářská 4a
128 00 Praha 2
Kontaktní údaje
mobil: 777 113 387
pevná: 224 968 239
e-mail: info@anima-os.cz
Kontaktní osoba
Hana Barešová, sekretářka sdružení
K dispozici každý den od 9 do 15 hodin
http://www.anima-os.cz/nase-programy
Myslím, že svou situaci reflektujete velice zdravě a osobní kontakt s terapeutem by vám určitě mohl významně pomoci se "z pavučiny spoluzávislosti", jak sama výstižně píšete, vymotat. Ne vždy to jde úplně hladce, proto je fajn mít vedle sebe fundovaného průvodce, s jehož pomocí se člověk může snáze zorientovat sám v sobě, definovat si priority a další životní kroky.
Budu vám držet palce, ať zvládáte podle svých představ.
PS: Je mi líto, ale odpovědi na email neposíláme. Pokud zadáte emailovou adresu, přijde vám na ni automaticky vygenerovaná zpráva o zodpovězení dotazu tady na webu.