nakaza
Palma
Dobry den,
mam pritele ktery bral pervitin asi tri roky take uzival travu kterou uziva doted a ja s nim obcas. Pritel prodelal leceni na pervitin ale ted zacinam premyslet jestli neni HIV pozitivni a nebo jestli nema AIDS. Celou dobu pri uzivani pervitinu zil aktivni sexualni zivot a navic i chodil s fetackou. Take pobyval na ulici. Je moznost nakazeni pritele a nebo me?
Dekuju za odpoved

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
nákazu samozřejmě úplně vyloučit nelze. Zvláště pokud přítel bral pervitin nitrožilně. Nejedná se jen o HIV, ale také o chronické žloutenky typu B a C, které jsou mnohem častější než HIV a nákaza i onemocnění může proběhnout bez výrazných příznaků. (Více si dočtete v rubrice Drogy a nemoci na těchto stránkách nebo se podívejte na http://www.aids-hiv.cz/ a také na http://www.virova-hepatitida.cz/ ).
Doporučila bych vám i příteli, abyste si zašli co nejdříve na testy, a to i v případě, že váš přítel byl již někdy v minulosti testován. Můžete se klidně obrátit na vašeho praktického lékaře, případně si můžete vyhledat jiný kontakt na stránkách, které posílám výše.
Tak ať to dobře dopadne a jste oba zdraví.