závislost
Sarka
Dobrý den,
mám syna 28 let,který si prý jedenkrát týdně dá ionta trávy.Tvrdí mi,že vznik závislosti není možný,když nehulí denně.Chci se zeptat,jak je skutečnost?Nevím proč to dělá,ale beru to jako osobní selhání.Má VS vzdělání a myslím,že dobré rodinné zázemí.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud syn kouří jedenkrát týdně a nemá s tím žádné potíže (tzn. nekomplikuje mu to práci, koníčky, mezilidské vztahy), pak bych to opravdu nenazvala závislostí. Otázkou ale je, jestli je to důležité. Tak jako tak, Vám jeho kouření vadí. Pokud Vás to nějak ovlivňuje, např. pokud bydlíte společně a potkáváte se s ním pod vlivem drogy, nebo dokonce kouří doma, pak je třeba o tomto vyjednávat. Pokud Vám to vadí spíše ze zásady a on nemá žádné potíže, pak možná bude lepší přijmout fakt, že kouření marihuany je dnes poměrně běžné a nemusí nutně znamenat velké nebezpečí nebo selhání.