jak prestat s tramalem
petr 2222
dobry den chci se vas zeptat jakou spravnou metodu by ste mi poradili kdyz chci prestat s tramalem,
Tramal jsem bral zhruba rok nepravidelne ale poslednich pul roku jednou za dva dny 10tablet behem jednoho dne,
Nyni jsem se rozhodl uplne prestat ponevadz ho nemohu brat cely zivot a jiz nyni vim ze jsem si na nej navykl,
Ted jsem tramal vysadil tak ze ctyri dny sem si ho vubec nevzal ale dne sem si musel vzit 4 tablety stovkoveho tramalu,
Poradte mi prosim jestli mam tramal vysadit uplne nebo mam zkusit brat nejdrive tri tablety a postupne snizovat na dve tablety a pak na jednu tabletu az do uplneho vysazeni.
protoze kdyz sem ho ctyri dny nebral vubec tak abstinencni priznaky byli hrozne.
chtel bych to tedy zkusit na trech tabletach dene a postupne vysazovat.
Poradte mi prosim jakou zpravnou metodu by ste mi poradili,,protoze jsem nekde cetl ze uplne vysazeni tramalu neni zrovna dobre ale ze je nejlepe snizovat davky,
prosim o odpoved

Odpověděl: Alena Trojáčková
Zdravím Vás.
Tramadol (účinná látka Tramalu) je látka podobna opiátům. Její vysazení po dlouhodobém užívání může být spojeno s abstinenčním syndromem. Nicméně ten obvykle není život ohrožující jako v případě jiných léků (např. benzodiazepinů - diazepam apod.). Lze ho tedy vysadit okamžitě i postupně - druhá metoda je možná pohodlnější, ale předpokládám, že i tak se objeví nežádoucí stavy. Každopádně by to chtělo vysazovat s odborným dohledem. ´
Pokud mi napíšete, odkud jste a kolik je Vám let, mohla bych Vám doporučit vhodného lékaře, který by s Vámi vysazení Tramalu zkonzultoval a nastavil správně dávkování, které by Vám pomohlo ho vysadit. Měl byste navíc odbornou podporu (i kontrolu).
Zatím přeji hodně štěstí.