pervitin
vojta
dobrý den.můj bratr již nekolik let užívá pervitin.přišel o práci,několikrát vykradl naše rodiče.jsem už asi jediný v rodině kdo se mu snaží pomoci.jsme z Jablonce nad Nisou a zajímalo by mě zda se mu dá tady v okolí pomoci nějakou léčebnou.a jaká je šance že se stoho dostane.bere už asi 6 let.děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Zdravím vás, Vojto.
Určitě je šance, že se z toho váš bratr dostane. Dostali se z toho i tací, kteří brali výrazně déle, než váš bratr. Bude však záležet hlavně na něm a na jeho motivaci, kdy k tomu dojde. Chápu, že mu chcete pomoci, ale současně je naprosto pochopitelný i postoj zbytku rodiny, který po čase rezignoval. Víte, pokud bratr sám nemá zájem abstinovat a své problémy řešit, nelze mu pomáhat proti jeho vůli. Za takovéto situace často bývá nejúčinnější pomocí právě nepomáhat. Bratr sám musí dojít k tomu, že si uvědomí, kolik kvůli pervitinu ztratil a ztrácí (rodinné vazby, zdraví, partnera, zaměstnání, přátele...) Častokrát právě takovýto životní debakl způsobí, že závislý na svou situaci nahlédne a má potřebu ji změnit. Samozřejmě, že by bylo ideální, kdyby se bratr šel léčit. Jenže aby léčba měla smysl a dotyčný skutečně začal abstinovat, je třeba, aby to bylo jeho rozhodnutí a jeho přesvědčení. Nedobrovolná léčba zpravidla ke kýženým výsledkům nevede, nehledě na to, že z právního hlediska je to poměrně komplikovaná záležitost. Pakliže váš bratr má zájem svůj problém řešit, nasměrujte ho na liberecké kontaktní centrum (viz níže). V rámci předléčebného poradenství bude moci s pracovníky probrat svou konkrétní situaci, představy o léčbě i eventuální zdravotní potíže. Kolegové mu také mohou pomoci nástup do léčby zprostředkovat.
V případě, že by se bratr k takovému kroku stavěl odmítavě, můžete se do centra zajít osobně poradit i vy sám. Poskytují pomoc nejen uživatelům drog, ale i poradenství jejich rodinám a blízkým. Možná, že byste v rámci osobní konzultace přišli na nějaké další možnosti, jak bratra k pozitivním změnám motivovat. Takto přes internet to je přeci jen méně efektivní.
Držím palce vám i bratrovi a ať se věci obrátí tím správným směrem.
K-Centrum Liberec Most k naději, o.s.
Rumunská 5/A, Liberec, 460 01
telefon: 482713002, 775624246
Bc. Lucie Schovánková
http://www.mostknadeji.eu/k-centrum-liberec/