bílý prášek
gabra
Dobrý den,našla jsem u dcery,malý sáček po nějakém bílém prášku.Je možné z těchto zbytků to identifikovat.A kde je to možné zanést a zjistit?Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Gabro.
Můžete se obrátit na Toxikologické informační středisko při 1. LF UK., Na Bojišti 1, 120 00, Praha 2. Tel: 224 919 293, 224 915 402, E-mail: tis@vfn.cz Buď by vám látku otestovali přímo u nich, případně by vám mohli poradit nějaký další kontakt, pokud jste mimopražská, evantuálně se dohodnout na zaslání vzorku.
Je pochopitelné, že vás v souvislosti s nálezem napadlo, zda se nejedná o nějakou drogu. Alespoň to předpokládám, vzhledem k tomu, že píšete sem, na drogovou poradnu. To, že je s dcerou něco v nepořádku a mohou za tím být případně i drogy lze rozpoznat i podle dalších signálů, nejen nálezem konkrétní látky. Doporučila bych vám pročíst rubriku pro rodiče na našich stránkách http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
určitě tam najdete řadu užitečných informací.
A možná, že by bylo rozumné, abyste se v případě, že se vaše podezření potvrdí, dříve než se pustíte do nějakých konkrétních kroků, zašla poradit někam osobně. Jednak získáte od situace, která jistě pro rodiče není jednoduchá, alespoň minimální odstup a navíc se budete moci v klidu s nestranným odborníkem poradit, co dále podniknout a naopak jakých kroků se vyvarovat, aby došlo k nějakým pozitivním změnám.
Pokud byste měla zájem o kontakt na nějakou poradnu pro rodiče, napište znovu a uveďte, kde bydlíte, vhodné zařízení vám doporučíme. Případně se můžete obrátit na nejbližší kontaktní centrum, tam by vám také uměli poradit nebo by vás na nejbližší poradnu nasměrovali. Adresář kontaktních center s vyhledávání dle regionu najdete na www.drogy-info.cz
Hodně štěstí.