pervitin
kraken
Ahoj chtěl jsem se zeptat při užití pervitinu nosem musí se se to co my stéká do pusy polykat a ne vyplyvnout,a také zda vadí když si po nějaké době propláchnu nos vodou jestli to má kratší účinky jako když více piju a dostávám ho z těla močí.Moc děkuju

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se za pozdní odpověď. Pokud šňupete pervitin, tak to, co Vám stéká do pusy po šňupnutí, je právě pervitin, který se nevstřebal v nosní dutině. Samozřejmě je "obohacen" o tekutinu, která je při podráždění nosních sliznic produkovaná. Pokud tento produkt vyplivnete, tak se tekutina s příměsí pervitinu z nějaké části nedostane do žaludku a vůbec do trávicího ústrojí. Pokud jí nevyplivnete, tak se dostane do žaludku. V trávicím traktu se vstřebá do krve. Takže pokud ho nevyplivnete, tak se zbytky pervitinu užitého nosem vstřebají ještě v trávicím ústrojí. Pokud to vyplivnete, tak se ušetříte většího vlivu pervitinu, důsledkům pro Váš žaludek (při dlouhodobém užívání typu žaludečních vředů)...
Pokud si po nějaké době po užití vypláchnete nos vodou, tak to, co se týče účinků pervitinu, nemá žádný efekt. Ve smyslu snížení účinků pervitinu, ani ve smyslu snížení doby jeho možné detekce v organismu. Stejně tak pití velkého množství vody ve snaze snížit jeho účinek nebo dobu jeho možné detekce nemá valný význam.
Proč se na to vlastně ptáte?