jak přestat?
Tea
Dobrý den,je mi 23 let a jsem uživatelkou mnoha drog jako je LSD ,kokain,MDMA,cokoliv se naskytne,dříve jsem dávala přednost halucinogenům a to hlavně na párty,postupně se přidaly i nakopávačky hlavně ten kokain...Teď druhý den nevzala sem si nic,až na to že místo cigaret hulim trávu,která mě uklidní a sem v pohodě...chtěla bych ale přestat i s ní...Se všim!!Zvládnu to?Nebo bych se měla radši za někym dostavit aby mi pomohl?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Myslím, že není důvod, proč byste to neměla zvládnout. Zvládla to už řada lidí, kteří měli problém s nadužíváním nejen marihuany a kokainu, ale třeba i heroinu nebo alkoholu, a drogy se pro ně nakonec staly uzavřenou kapitolou v minulosti. Jde to někdy trochu "ztuha", ale je to zejména o motivaci a odhodlání svůj život změnit, přenastavit si priority a vystoupit se zaběhnutého stereotypu myšlení a chování. Samozřejmě nebývá to bezproblémové a na člověka to klade poměrně velké nároky. Proto je určitě lepší, mít možnost konzultovat případné obtíže s odborníkem, který se na takovou problematiku specializuje. Získáte tím důležitou oporu a příležitost řešit aktuální problémy, které mohou nastat, poradit se, jak rozpoznat a předcházet rizikovým situacím, které by vaši abstinenci mohly ohrozit. Níže vám posílám kontakty na zařízení v Praze, která se zabývají ambulantní léčbou a já bych na vašem místě odbornou pomoc nepodceňovala. Určitě tím nemáte co ztratit a naopak šance, aby všechno dopadlo podle vašich představ, se významně zvýší.
Takže vám budu držet palce.
Btw - ještě mě napadá - asi bude ve vašem případě nezbytné také trochu poupravit životní styl. Tím myslím, že by bylo moudré vyhýbat se aktivitám a místům, které máte s užíváním drog spojeny. Např. party a tak...
A je fajn, že jste se rozhodla vzít to jak se říká "z jedné vody" a skončit i s tou marihuanou. Sice zpravidla představuje menší riziko než např. ten kokain, ale i tak občas dokáže v životě nadělat slušnou paseku.
Denní stacionář Sananim, o. s.
Janovského 26, Praha 7, 170 00
telefon: 220 803 130
PhDr. Ilona Preslová
http://www.sananim.cz
Ambulantní program Prev-Centrum o. s.,
Meziškolská 1120/2, Praha 6, 169 00
telefon: 233 355 459, 777 161 138
Mgr. Alexandra Roubalová
http://www.prevcentrum.cz