pervitin
samanka
Dnes jsme se to dověděli. Dcera mého přítele si píchá pervitin. Tají to dokonale. Její manžel si taky píchá. Ten začíná být dost agresivní. Mají spolu 2 děti, jedno 4 leté a jedno 10měsíční a to stále kojí.
Co máme podniknout? Jak pomoc? Máme jí říct, že to víme? Jak moc to škodí malému?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
kojení s pervitinem rozhodně není dobré, droga částečně přechází do mléka. Celkově ale vůbec není dobré, že děti vyrůstají mezi injekčními stříkačkami, s rodiči, kteří berou drogy. Takoví bývají často nevyzpytatelní, děti zanedbávají, nechávají je samotné apod. Určitě je třeba situaci nějak řešit, především kvůli dětem, i kdyby dcera nechtěla žádnou pomoc. Prvním krokem je promluvit s ní o tom, že to víte. Říct jí také, že jste rohodnuti podniknout kroky pro pomoc jejím dětem. Ona má pak na vybranou, jak se k tomu postavit.
V momentě, kdy jsou v takové situaci děti, je třeba být hodně opatrný, aby člověk nenadělal víc škody než užitku. Doporučila bych proto rozhodně navštívit některé ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám závislých, a celou situaci a postup s nimi podrobně probrat. Můžete se obrátit např na tato zařízení:
http://www.drugout.cz/http://www.kcentrumdecin.wz.cz/kcentrum.html