dcera bere drogy
paty
Má dcera asi bere drogy je jiná než před rokem,nosí dredy poslouchá zvláštní hudbu oblíká se jak vandrák je nepříjemná až zlá samozřejmě zapírá že nebere nic jen prý občas kouří trávu ale to je podle ní uplně normální a děl to prý každý ,dokáže cele noci nespat nebo pro změnu spí celý den,jednou nejí pak zase přímo žere s prominutím,váží asi 50 kilouž nevímco s ní děkuji za pomoc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chování, které u dcery popisujete, bohužel opravdu dost směřuje k tomu, že by mohla brát drogy. Jisté to ale amozřejmě není. Ptáte se v dalším dotazu na testy. Ty je možné udělat i doma. Prodávají je v lékárně. Jde ale jen o pomůcku, doplněk řešení. Je třeba si předem říct, co mi jaký výsledek řekne. Pokud budou negativní, znamená to, že v uplynulých několika dnech až týdnech (v závislosti na droze) dcera nic neměla. Ale co pak? Je tedy všechno v pořádku? Můžu si oddychnout a nechat ji být tak jak je? Asi těžko. A když budou pozitivní, jen se potvrdí, co jsem si myslela. Pomůže mi to ale nějak přesvědčit ji, že má jít na léčení? Asi také těžko. V takových případech testy příliš nepomohou. Důležitější je s dcerou zkusit mluvit o tom, co se s ní děje. Ne o tom, jestli bere drogy nebo ne. Zaměřte se spíše na její skutečné chování a na to, jestli je pro Vás přijatelné. Pokud ne, pak máte jistě nějaké možnosti, jak na ni zatlačit, aby se něco začalo měnit. Někdy je ale člověk v problému už tak zabředlý, že žádnou cestu nevidí. V takovou chvíli je nejlepší poradit se s někým zvenčí, ideálně s odborníkem na závislosti. Není potřeba, abyste přemlouvala dceru, na začátek stačí, když se zajdete poradit Vy sama, jak dál postupovat. V Liberci se můžete obrátit např. na Centrum ambulantních služeb Advaita (http://advaitaliberec.cz/programy/centrum-ambulantnich-sluzeb/program-ambulantniho-poradenstvi/).