zavislost
Jana
Dobry den prosim poradte mi. moje matka je presne 30 let nemocna a odmita sa lecit. nemam na ni paku. kdyz mi bylo 15 byla jsem svedkem jejiho amoku, otec zavolal zachranku. pustili ji. pak jej leta nosil radepury a rohypnoly. nyni lexaurin. oba jsou agresivni neni uz s nimi rozumna rec, matka uz ani nemluvi jen krici v jakesi hystericke kreci, jako blazen.otec je cholerik. temer spolu nemluvime protoze mne porad urazeji sproste mi nadavaji jsou uplne mimo. je to dusledek zneuzivani leku? lhze jim nejak pomoci? dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Jano.
Z Vašeho dotazu není zřejmé, zda léky zneužívají oba rodiče nebo pouze matka (?)...
Pomoci se dá pouze v případě, že dotyčné osoby o pomoc stojí. Těžko budete pomáhat tomu, kdo to nechce. Pokud jde o závislost, tak zde je hlavním předpokladem spolupráce a motivace toho, koho se problém týká. Pokud Vaši rodiče se svými potížemi nic dělat nechtějí, těžko to Vy budete dělat za ně. Bohužel.
Chápu, že je to těžké a máte asi díky nim plno starostí. Možná by nebylo od věci si zajít o všem více konkrétněji popovídat a možná nalézt nějaké řešení. Alespoň v tom smyslu - pomoci pro Vás...získat podporu, doplnit si informace a poradit se, jak by se v dané situaci dalo vhodně pokračovat dále. Veškerá zařízení pracující se závislými osobami nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby rodinným příslušníkům. Doporučuji se na nějaké obrátit a v osobním kontaktu (který je mnohem účinnější), celkovou situaci více probrat s odborníkem. Pokud byste potřebovala nějaké vhodné kontakty, napište znova a uveďte, o jaká města by šlo. Vyhledáme a doporučíme Vám vhodné zařízení v místě bydliště.
Zatím se mějte hezky, přeji hodně sil.
S pozdravem Markéta K.