Pomoc-rada
000000
Ma stra ma jet ted zacatkem kvetna na konzultaci do nejakyho protidrogoveho centra.Mela by tam pak dojizdet na konzultace.Kamarad mi rekl,ze to je k nicemu,ze si tim prosel a ze by to chtelo lecbu alespon na dva mesice(nekde v uzavrene lecebne) a aby si uz k drogam ani necuchla.Tak pisu vam jaky na to mate nazor.Snad si tak nejak udelate obrazek a dokazete mi poradit.Vim,ze to neni lehke ale chceme ji pomoct at uz se vzchopi.Ona to nema spravne v mozku srovnany.Urcity veci ktery dela si mysli ze dela spravne i kdyz jde jasne videt ze to tak neni ale ona je pevne presvedcena o opaku anebo si to nechce pripustit..nevim..kazdopadne diky za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
co pomáhá jednomu, nemusí být druhému k ničemu a naopak. Předem bych to tedy nezatracovala. Možná - a dost pravděpodobně - sestře v centru doporučí také delší pobytovou léčbu. Je ale otázka, jestli se to vy dozvíte a jestli se tím bude ona řídit. Někam dojet ještě opravdu nemusí znamenat změnu. Člověk ji musí hlavně chtít. Vzhledem k tomu, jak popisujete rodinou situaci, kdy sestra bydlí u rodičů i se svou dcerou, bylo by asi vhodné, aby se někam došli poradit i Vaši rodiče. Buď společně se sestrou, kde by se dohodla určitá pravidla, nebo i sami. Možná jí nevědomky braní drog ulehčují, tím, že jí vytváří zázemí, nechají ji u sebe bydlet apod. Je ale třeba celou situaci posoudit opatrně, vzhledem k tomu, že se jedná i o její dceru. Proto bych doporučovala osobní konzultaci.