náhodné použití drogy
vostro
dobrý den,
nedávno mi jeden člověk, kterého jsem předtím blíž neznala přimíchal do pití, pravděpodobně pervitin. nejsem si ale jistá. ještě nikdy jsem žádnou drogu nezkoušela, tak to nemůžu s ničím porovnat. než droga začala působit, naštěstí jsem odešla domů. druhý den přišly halucinace, hyperaktivita, ale i, což je důvod proč posílám tento dotaz, velké brnění dvou prstů na levé ruce a necitlivost. už je to 5 dní, od užití, ale stále mi je velmi špatně, jsem zmatená a hlavně necítím ruku (pouze ono brnění a lehkou bolest) chtěla bych se zeptat, o co se může jednat, popřípadě kam (na koho) se mám obrátit v praze, když bych chtěla vyšetření. díky za odpověd

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
je dost možné, že v tuhle chvíli již Vaše problémy odezněly. Jestli tomu není, neváhejte se obrátit na svého praktického lékaře. Popište mu, stejně jako v tomto dotaze, co se Vám stalo a uvidíte. Nejspíš Vás vyšetří a v případě potřeby odešle k dalším odborníkům (odhadla bych to na neurologii v případě brnění, psychiatrii v případě přetrvávajících halucinací).
V podobných případech je prostě nejjednodušší vyhledat okamžitě lékařskou pomoc. Na Vašem místě bych hned po takovémto zjištění neváhala volat záchranku.
S přáním, aby se vše srovnalo a nikdy více jste se do podobné situace nedostala.
Gabriela Minařík
Asi bych to opravdu neodkládal, jako lékař vám mohu jen doporučit začít to řešit co nejdříve. A nejen kvůli zdravotním problémům, ale i kvůli dokumentaci případu. Pervitin již v těle nejspíše prokazatelný nebude, ani jiná látka. Při jednorázovém užití je detekovatelnost krátká. Ale je tu i hledisko právní - ono i kdyby to byl blbý vtip - je to přeci jen trestný čin - a to i kdybyste o drogu požádala - ten kdo vám jí dal se dopustil distribuce. Pokud je to bez vašeho vědomí, je to o to závažnější. Navíc jeho úmysly nemusejí být isté. Asi to zkuste probrat s vaším praktickým lékařem, poradí vám. A také možná myslete na to, že jste nemusela být jediná postižená.
Jakub Minařík