Život po užívání p.
Noame
Dobrý večer, nevím jak začít tak nějak začnu...
Já s tím, konkrétně s trávou začla už v 7.třídě na základní škola a s pervitinem na začátku 8. ročníku. Vůbec jsem si tehdy neuvědomovala co jsem dělala. Od té doby co jsem s tím začla se toho prostě nemůžu zbavit, furt to je v mém životě (perník už ne, jsem čistá cca rok.) Když se na to tak zpětně podívám, jak jsem byla blbá a proč jsem s tím vůbec začínala.. Vidím teď svět mnohem jinak. Mám dvě skupiny přátel - jednu jsem naštvala,že jsem to brala a té druhé se vyhýbám abych do toho zase nespadla. Takže většinu času jsem sama, já a mé myšlenky, no a můj pes. Chodíváme na procházky, takže po městě, po kterém jsem doslova lítala, potkávám teď jiné lidi, skoro ve stejném věku,úplně ve stejné pozici jako jsem byla já. Vidím,že to vidí tak,jak jsem to tehdy viděla já a nevím co s tím mám dělat. Nikdo si přece radit nenechá, to znám z vlastní zkušenosti. Vždy jen musím sklopit hlavu,jít dál a snažit se zapomenout na to,že to kdysi patřilo do mého života. V tu chvíli mi hned proběhne hlavou myšlenka \"Dej si\" a já si chci dát. Ale nedám, jsem silná a nedám si. I když hrozně chci. Nemám o tom s kým mluvit, nikdo mi nerozumí. Přemýšlím o tom, proč existuje svět, a život. Proč tady vlastně jsme?
Dívám se na filmy. Piko, dokument o Katce, My děti ze stanice ZOO a všechny s drogovou tématikou. Dívám se na to jak na tom jsou lidi tak jako jsem bývala já, a i přes to,že je to hrozný pohled, hrozně mi to chybí. Chybí mi to jaká jsem byla. Furt v sobě mám touhu si to dát. Ale vnitřně nechci, furt mě to nahlodává... Někdy celej den nedokážu přemýšlet na nic jiného.. Procházím staré fotky, čtu si texty co jsem psala a brečím, nad tím ,že to začalo i nad tím,že to skončilo. Jsem stále nezletilá a bojím se budoucnosti. Bojím se toho,že celý můj život bude probíhat jako teď, že budu jen přežívat ze dne na den a neuplyne den, kdy bych nepomyslela na to co bylo. Vidím sfetované lidi všude, posílají mi videa z akcí, vidím je na fotkách na facebooku.. Chci aby to z mého života už konečně zmizlo a zároveň nechci.
Neumím si sama pomoct a ani nevím kde mám pomoc hledat. Kdysi jsem byla na téhle stránce,tak jsem si vzpomněla,že třeba zrovna Vy... by jste mi mohli pomoct, jak začít normálně žít.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
prožíváte to, co mnoho bývalých závislých. Chutě, osamělost, přežívání. Je bohužel celkem jednoduché přestat brát, ale hrozně těžké zase nezačít, a to právě po nějaké době, kdy už se člověk oklepe z nejhoršího. Vším tím prohlížením fotek, facebooku, filmů a podobně si jen ztěžujete situaci, přivoláváte další chutě. Je to pak hrozný boj, obzvlášť když nemáte žádný cíl, žádnou déledobější náplň, nic co by Vás těšilo. Tímhle stylem je to myslím dlouhodobě neudržitelné. Takhle ale žít nemusíte, rozhodně ne celý život. Pokud jste opravdu rozhodnutá nebrat, pak by bylo potřeba udělat několik kroků:
1. přestat brát jakékoli drogy, tedy i kouřit marihuanu, ta zvyšuje pravděpodobnost, že to neustojíte + nepít přehnaně moc alkoholu, ten snižuje ostražitost
2. nepřivolávat si chutě žádnými filmy, texty, fotkami, které se týkají drog
3. pokusit se úplně vyhnout lidem, kteří berou nebo brali velmi nedávno a ještě jsou v tom taky až po uši; místo toho se pokuste navázat kontakty s těmi, kdo jsou na Vás tak trochu naštvaní, ale určitě Vám časem odpustí
4. najít něco, co Vám zaplní prázdné místo v životě, které tam zůstalo po drogách.
Poslední bod je asi nejtěžší, když se Vám to podaří, pak ty ostatní v podstatě přijdou samy. Opravdu to ale není jednoduché. Může Vám pomoct někdo zvenčí, nejlépe nějaký odborník, se kterým byste měla možnost třeba jednou týdně probrat, jak se Vám daří a nedaří, nad čím přemýšlíte, co Vás k drogám táhne apod.