Jak to vlastně bude?
Pyotr
Dobrý večer,
...již dříve jsem se zmínil, že se má přítelkyně dobrovolně rozhodla k podrobení se 6-ti měsíčnímu léčebnému programu...a tak bych Vás chtěl požádat, jestli by jste mi/jí nemohly objasnit a zároveň vysvětlit jak v této záležitosti postupovat na Úřadu Práce(na ÚP je hlášená již více než 6 měsíců).
Myslím si, že by nikdo neměl opomenout na to, kdo vlastně za něj bude platit zdravotní pojištění, popřípadě komu to po sléze bude dlužit či splácet (po návratu domů) a co by měl nahlási, např. na ÚP, atd...
Předem Vám velice děkuji za Váš čas a odpověď.
S přáním klidného večera zdraví Pyotr.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, na tuhle stránku věci by se rozhodně nemělo zapomínat. Obvykle je to tak, že člověk nastoupí v léčbě na nemocenskou. Ta může trvat až rok (pokud nebyla čerpána nějakou dobu před nástupem). TO v případě léčebny. V případě terapeutické komunity je potřeba domluvit se na postupu s konkrétním ÚP, postupy se poměrně liší. Většinou pak člověk pobírá dávky v hmotné nouzi, přičemž pojištění za něj hradí stát. Je to celé trochu složité, ale naštěstí v léčebnách i komunitách fungují velmi dobře sociální pracovnice, které se vším pomohou. Jen je třeba se připomenout a ohlídat si termíny, všechno za človka zase neudělají. Hned po nástupu tedy doporučuji tuto otázku řešit přímo na místě. Předem nic nikde hlásit přítelkyně nemusí. Pouze je třeba mít v pořádku doklady a pokud možno kontakty na pracovníka ÚP apod, to vše zjednoduší.