Drogová závislost
Sany
Prosím o radu s drogově závislým synem na pervitinu. Tato situace trvá už několik let a je už těžce zvladetlná jak pro mě, tak pro mou dceru. Syn(33 let) s námi žije ve společné domácnosti, mívá halucinogenní stavy, kdy ho musím celou noc hlídat a pak druhý den do práce a normálně fungovat.Protidrogovou léčbu syn odmítá, občas odjíždí do zaraničí na sezónní práce, kam zřejmě před drogou uniká,ale ihned po návratu domů drogu znovu užije.Zkoušela jsem už spoustu možností, ale bezúspěšně.Nevím, jak dál!!!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že problém už trvá tak dlouho a zkusila už jste leccos, že nemá smysl nabízet nějaká universální řešení nebo rady. Na většinu byste nejspíš řekla, že už jste to zkusila a druhá část by se Vám třeba nemusela zdát nebo by nebyla proveditelná. Proto bych spíš doporučila jít se poradit k odborníkovi osobně. Tam je prostor na podrobné vyprávění celé historie i současné situace a na probrání všech možností, jak dál. Při další návštěvě pak máte s kým zrekapitulovat případné úspěchy, neúspěchy a překážky a opět udělat další plán. Máte tak vlastně jakéhosi externího poradce, který Vás krok po kroku situací doprovází.
Nejlépe je obrátit se na některou z organizací, které se zabývají pomocí nejen závislým, ale i jejich rodinám. Pokud byste nevěděla, kam zavolat, napište lokalitu, ráda Vám kontakt pošlu.