Rada
Johny
Dobrý den,chtěljsem se zeptat, jestli byste mi mohli doporučit nějakou knihu kde bych mohl najít vše o drogové problematice, něco jako ecyklopedie drog. Nežádám Vás o to kvůli tomu, že bysch snad hctěl drogy začít brát,ale vybral jsem si toto téma pro svou bakalářskou práci a rád bych získal kvalitníinformace.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že skutečně kvalitní základ najdete v knize Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti I a II.  Praha, Úřad vlády 2003. Volně ke stažení (po jednotlivých částech) na www.drogy-info.cz. Dále také od stejného autora Základy adiktologie, které vyšly nedávno. Dále se můžete podívat na tomto webu pod sekcí Odkazy na doporučené internetové odkazy a řadu publikací, týkající se drog. Zejména doporučuji web Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti www.drogy-info.cz, kde najdete bezplatně ke stažení celouspoustu dalších publikací a odkazy na výzkumy, a web Centra adiktologie www.adiktologie.cz. Pokud byste se chtěl dozeptat na nějaké konkrétní věci, případně měl už nějak více specifikované téma práce (např. že se bude týkat léčby závislostí, primární prevence nebo drogové situace v ČR a podobně), tak bych Vám mohla poslat odkazy na literaturu nebo weby, které se vztahují k tématu.
Jen bych chtěla podotknout, že v práci by bylo dobré se věnovat tématu, které aspoň trochu znáte, a víte, a o čem konkrétně chcete psát, drogová problematika je velmi široká, takže by to chtělo zúžit na nějaký konkrétní problém nebo oblast. A dohledání potřebné literatury a její následné správné citování je jeden z Vašich hlavních úkolů při sestavení práce.
Tak hodně zdaru.