Kam se obrátit??
N
Dobrý den!Jsme z Karlovarského kraje.Volala jsem na Vaši linku, kde mi řekli pár čísel. Bohužel všude na ambulantní léčbu měli plno jen v Chebu měli volno. Dnes jsme navštívili poradnu v Chebu Kotec. Ale bohužel nám to moc nepomohlo sice jsme si o tom popovídali, ale tak nějak nic víc.Jak toto řešit nebo tak něco. Vzali jsme si z toho, že přítel o tom sám s pracovnicí povídal.Přítel teď abstinuje s mariuhanou čtvrtý den a je na tom dost špatně. Je unavený,bez nálady,nervozní,říká že mu je zle celkově.Nedá se to sním vydržet nejsou na to nějaké prášky, které by nám mohl doktor předepsat?? Určitě bych byla ráda i za nějaké kontakty kam se obrátit, hlavně aby ti lidé byli specializováni a pomohli nám. Přítel je plně rozhodnut.
Děkuji za Vaši odpověď N

Odpověděl: Blanka Petrošová
Dobrý den, pokud máte zájem o nějakou medikaci (kvůli nespavosti nebo podrážděnosti např.), je třeba se obrátit na nějaké zdravotnické zařízení. Zkoušeli jste AT ambulanci v Karlových Varech? Sídlí v Myslbekově ulici číslo 4 a telefon je 353230880. Rozhovor, který jste pravděpodobně absolvovali v kontaktním centru bývá standardní metodou pomáhání při odvykání. Odvykání obvykle provázejí nepříjemné stavy a podpůrný kontakt s někým ze zařízení, kde s touto problematikou pracují je základem ambulatntní léčby. Jeho součástí by mělo být to, jak tyto nepříjemné stavy zvládat, hledání toho co pomáhá. Terapie abstinujícímu pomůže najít v sobě síly nepříjemné stavy zvládat. Hlavně na začátku abstinence je třeba, aby tento kontakt byl dostatečně častý, Pokud se Váš přítel do kontaktního centra znovu vydá, ať si zkusí promluvit o tom, jak mu byl rozhovor užitečný, co mu pomohlo nebo naopak o tom, v čem by potřeboval větší podporu, o čem by potřeboval mluvit. Nepíšete, jak moc byl (je) Váš přítel na marihuaně závislí, jak často a jak dlouho ji užíval. Je možné, že zjistí, že ambulantní léčba (bez medikace) je po něj příliš náročná, pak může zvážit i nějakou pobytovou léčbu. Držím palce, kdybyste potřebovali, ozvěte se znovu.