marihuana
dawe
Dobrý den,sem každodení uživatel marihuany.Zajímá mě,jak dlouho se mi látka drží ve slinech,v moči a krvi?Sem řidič z povolání a v dnešní době se bojím nových policejních testů ze slin.Lze nějak předejít nalízání např žvýkačkami nebo pálivými bonbony ?A po jaké době po užití bych mohl bezpečně usednout za volant ? Děkuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud jste denním uživatelem, pak budou testy ze slin pozitivní až 14 dní, tedy vlastně stále. Výsledek testu ničím výrazně neovlivníte. Musel byste 2 týdny počkat a pak teprve usednout za volant. Pokud budete mít test pozitivní, odvezou Vás na testy z krve, kde zjistí, kolik látky v těle máte, tedy jestli jste pod vlivem marihuany. Až podle toho se rozhoduje o trestu. Vy ale kouříte denně, takže pod vlivem jste stále a tedy nebezpečný v provozu sobě i ostatním také stále. A to nejen v řeči policie, ale bohužel i skutečně. Máte pomalejší reakce, zkreslené vnímání atd. Abyste se tedy vyhnul nějakému neštěstí i problémům s policií, musel byste kouřit THC jen ve dnech volna, nejméně 24 hodin před usednutím za volant. Pak už byste neměl být aktuálně pod vlivem a tedy nikoho neohrozíte. Nepříjemnostem s policií se nevyhnete, ale ani z jejich pohledu byste neměl udělat žádný přestupek.