Závislost?
Marie
Dobrý den,
mám dotaz je mi 17 a už 5piju. Většinou piju tvrdý alkohol. Piju jednou až čtyřikrát do týdne. Dříve jsem byla často ožralá na mol a tedka piju jen do nálady. Na chlast mám stále chutě a mám pocit že bych bez něho nemohla být. V pití léčím svoje problémy. Také už skoro rok kouřím musím si dát aspoň jedno cigo za den jinak mám absťák. Několikrát jsem kouřila trávu a rozhodla jsem se že jí budu užívat. Po jaké době na ní vzniká závislost? Jsem závislá na alkoholu? Na kouření nemám ještě tak velkou závislost. Nebo snad ano?
Děkuju za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Do jaké míry je Vaše závislost pokročilá, nelze zhodnotit takto přes internet. K objektivnímu posouzení je nezbytný především osobní kontakt a pohovor. Pokud, ale máte silné chutě na alkohol a ve Vašem životě hraje hlavní roli, jistě by se dalo předpokládat, že psychická závislost zde je...
Pokud pitím řešíte své potíže (uvádíte v textu), dobrý způsob to není. Spíše si do budoucna zakládáte na mnohem větší, než je máte v tuto chvíli. Zdali se v současnosti jedná o závislost psychickou, nikde není psáno, že se třeba nepropijete i do závislosti fyzické. Sama jste uvedla, že jste k alkoholu přidala i konzumaci marihuany, což by Vám do budoucna také mohlo přivodit další potíže. Nejenom, že THC může vyvolat nemalé psychické problémy, další závislost, ale také jde stále o nelegální drogu, takže i potíže třeba se zákonem...
Více o THC, zde:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Zdali máte potíže, jistě by stálo na zváženou, zda by se nedali řešit jinak. Možná by Vám terapeutická podpora pomohla si v sobě udělat jasno a nasměrovala Vás jinou cestou. Uvažovala jste, že byste si někam zašla? Pokud ano, což vidím jako rozumné řešení, uvádím níže kontakty, kam se u Vás můžete obrátit.
Psychiatrické oddělení při Masarykově nemocnici
AT ambulance
Sociální péče 7
Ústí nad Labem
telefon: 477113137
MUDr. Zdeňka Staňková
http://www.mnul.cz
Ústí nad Labem, AT ambulance
AT ambulance
Sociální péče 5
Ústí nad Labem
MUDr. Erik Petrovský, prim. MUDr. Zdeňka Staňková
Kontaktní centrum pro drogově závislé
DRUG-OUT Klub, o.s.
Velká Hradební 47/13
Ústí nad Labem
telefon: 475210626
fax: 475211483
Mgr. Radka Kobližková
http://www.drugout.cz
Doporučuji si v osobním kontaktu s někým s odborníků více pohovořit a poradit se, co by pro Vás bylo nejvhodnější. Držím palce.
S pozdravem Markéta K.