Abstinence
Prázka
Dobrý den . Psal jsem Vám již jednou o mích problemech se stihamy a užívání pervitinu . Psal jsem že mám již danou práci a o ni strojím . Avšak nastala chyba která se stvořila díky pervitinu a ja nešel 3 dny do práce a užíval si stavy pervitinu . ČÍm více chci s pervitinem přestat tím víc me abstaky se projevují a ja musím mít nějaký stav v sobě . Zkouším se nahražovat vším čím se dá hašiš a nebo tráva dokonce i Alkohol , Hledám uspokojení v něčím co my nenahdradí to co hledam . i když se stale snažím ted abstonovat na dlouhou cestui to nevidím . Chutě na pervitin jsou čím dál větší a mam obavy že stejně pojedu dal , A nevím zda do lečby když jsem ji již jednou absolvoval a ted jit po druhe ?? Nechci strávit rok v lečebně a pak se k pervitinu vrátit znova . Když jednou poznam pervitin a jeho učinky sou pro mé tělo ambiciozni .Jeho stav i když mi tvoří psychozu je pro mě nadherny a rad si stav pervitin u užívám . Ted nevím jak stoho kola ven

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
váš předchozí dotaz i to, co jsem vám odpovídala, si vybavuji a jsem ráda, že jste se znovu ozval.
Co se týče léčby, nemusíte si dělat starosti s tím, že byste ji nastoupil po prvním neúspěchu opakovaně. Není to nic vyjímečného, docela dost závislých začalo abstinovat až po několika neúspěšných léčbách. Přitom však každá z nich znamenala nezanedbatelný krok na cestě k abstinenci. Takže v tomto ohledu si opravdu těžkou hlavu dělat nemusíte, navíc byste mohl zvolit odlišný typ léčby, který by vát třeba vyhovoval více a následně i ambulantní doléčování. Ale chce to se rozhodnout a udělat další příslušné kroky (ve vašem případě buď návštěva kontaktního centra, případně AT ambulance). První krok jste vlastně již udělal, a to tím, že jste opakovaně napsal sem na poradnu. Zkuste tedy objektivně promyslet, jaká pozitiva a negativa vás čekají, pokud dál budete pervitin brát a pokud budete abstinovat, předstvit si sám sebe, kde budete třeba po roce. (Někdy pomůže si tyto věci pro sebe sepsat). Sílu a odhodlání však musíte najít sám v sobě. Není to samozřejmě jednoduché, ale každopádně se alespoň můžete na nezávaznou konzultaci vypravit do toho kontaktního centra, jak jsem vám již psala minule. (Je to zdarma a lze i anonymně). Tím určitě nic nezkazíte.
Nu, budu vám držet palce a klidně zase napište.
PS: Pokoušet se nahradit pervitin alkoholem (a nebo něčím jiným), je cesta z bláta do louže. Nelze vyloučit, že si jen vytvoříte závislost na další látce.