bolesti bruska
fany
Dobry den, prosim Vas, mozem dat 10-rocnej dcere dithiaden, ked ju kazde rano bolieva z nervozity brusko alebo je to nevhodne? Existuje nejaky ucinny pripravok na upokojenie bez predpisu? Nerada by som s nou isla psychiatrovi. Dakujem velmi pekne. Fany

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Dithiaden určitě není vhodný. Jde o lék na alergii. Sice tlumí, to je pravda, ale zrovna v tomto případě by nejspíš neměl ani žádn velký efekt. Především bych ale dceři vůbec nedávala žádné léky, ať už na předpis nebo bez něj, bez toho, aby jí je doporučil lékař. Dokonce si myslím, že nebudou potřeba ani od něj. Lék by v tomto případě řešil jen následky, ne příčinu a tím byste si dlouhodobě vůbec nepomohla. Sama píšete, že dcera má bolesti bříška z nervozity, asi tedy i víte, z čeho je nervózní. Rozhodně je pak lepší řešit tuto příčinu, vyhnout se jí nebo se naučit (Vy i dcera) v dané situaci jinak jednat, než problém "zaplácnout" práškem. Nemusíte jít hned k psychiatrovi, to není vůbec nutné. Mnohem vhodnější by bylo zajít s dcerou společně k psychologovi, aby vám pomohl najít cestu, jak se nervozity zbavit.