perník
xxxx
chtěla bych poradit co mám dělat ,když člověk na kterém mi záleží šňupe perník ale né každý den jen občas a nevím jak ho z toho dostat aby to nedělal ..před dvěmi lety se seznámil s takovou partičkou kluků a tím to začalo..a už si opravdu nevím rady aby se přestal s němi tahat a přestal to brát..

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
myslím, že je celkem pochopitelné, že vám užívání pervitu u někoho, na kom vám záleží, vadí. Už proto, že se časem může dostat do poměrně nepříjemných problémů, ať už zdravotních, sociálních nebo právních. Bohužel, pokud však on sám má aktuálně pervitin a partu kamarádů jako jednu z priorit, mnoho s tím nenaděláte. Můžete si s ním zkusit v klidu promluvit, říct mu, jak jeho užívání pervitinu vnímáte vy, co všechno riskuje, jak se případně změnil. Uvidíte, jak bude reagovat a jestli on sám pervitin jako problém vnímá. Váš dotaz je poměrně stručný - nepíšete, zda se jedná o vašeho kamaráda, přítele, spolužáka či někoho z rodiny, kolik je vám let, zda jste již s dotyčným na toto téma mluvila, takže vám asi nebudu schopná něco konkrétnějšího napsat. V každém případě, pokud byste se chtěla o tom, jak se situací nejlépe naložit a dotyčnému pomoci, poradit osobně, což bývá mimochodem nejefektivnější, můžete zajít do nejbližšího kontaktního centra, která poskytují poradenství také rodinám a blízkým uživatelů drog. Adresář s vyhledáváním najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
A buďte na sebe opatrná. Docela často se stává, že ten, kdo se snaží někomu pomoci z drog, do toho nakonec spadne také. Tím samozřejmě nechci říct, že to bude váš případ, ale není to nikterak neobvyklé.
Jinak info ohledně pervitinu a jeho případných rizik si můžete přečíst tady:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html