může být alkoholik?
rentaka
Dobrý den, mám dotaz. S přítelem jsme spolu pět let jemu je 22let, je horník na dole. Mám problém s tím že chodí často na pivo do hospody, myslíte že je normální aby chodil skoro každý den na 5-6 desítek? př. jde na ranní kdy vstává v 3:55 příjde domů o půl třetí jde spát a večer v osm jde do hospody a domů příjde o půl jedenácté a tak celou dobu když má ranní, pak třeba nejde zase jeden den a zase pak jde? někdy nejde i dva dny ale to občas, myslíte že je alkoholik? tvrdé nepije do práce chodí povinnosti splňuje ale vadí mi to, už jsem mu o tom řekla a vždy se pohádáme. a stejně na to pivo jde. Teď v září se máme brát tak chci znát váš názor.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
denní pití 5-6 piv je poměrně dost. Na druhou stranu, míra bývá dost individuální. Pro označení alkoholikem je spíš podstatné, jestli je přítel shopný vysadit na libovolně dlouhou dobu (týden, měsíc, bez toho, aby mu to dělalo větší problémy. Jestli bude pociťovat abstinenční příznaky, pokud nebude několik dní pít. A také jestli mu jeho pití ovlivňuje život, komplikuje mu práci, volný čas nebo vztahy s okolím. Zdá se, že vztah s Vámi mu jednoznačně komplikuje. A to je možná to důležité. Ne tedy jestli ho označíme za alkoholika, ale že Vám to vadí a nedokážete se přes jeho pití přenést. Nepíšete, co konkrétně Vám vadí - to že není s Vámi doma nebo někde jinde, že utrácí v hospodě peníze, že přichází opilý a je pak nepříjemný...? Nebo možná úplně něco jiného. Možná bych přestala přítele přesvědčovat, že je alkoholik a spíše bych se s ním bavila o tom, co konkrétně mi ohledně jeho pití vadí. Třeba pak zjistíte i příčinu, proč do hospody denně chodí a co by se mělo stát, aby tam nešel.