Stihy
Prázka
Dobrý den . Mám dotaz . Beru pervitin již 6 let a to pomocí šnupnutí . Byl jsem i v léčbě ale po čase sem s lečby odešel a vrátil k pervitinu . Nyní jsem do toho opět zklouzl tak hluboko že nevím jak stoho ven . Do léčby jít nemohu protože jsem si našel práci a celkem mi o ni de . A rozhodl jsem se sjkončit s pervitinem jen nevím jak na to . Me pocity a touha dal fetovat je obrovská . Nedokážu se stím smířit přestat kor když vím nebo vidím sfetovaného člověka proběhne ve mě chtíč být na stejné vlně jako on . Beru to třeba 6 dni v kuse bet spanku a jídla . A celkem často pul měsíce z měsíce . A pořád dokola . Fetuju opravdu skoro furt ,. Nyní je to už 3 roky co procházím toxickou psychozou kdy vidím ve věcech štěnice a všichni sou proti mě sehraní a všeci sou spojeni s policii proti mě a ja několikrát spáchal sebevraždu . Pojedl mnoho prážku na spaní a další věci . Nyní se to projevilo ve větší míře . I když nejsem pod vlivem drog tak si to stále myslím a nevím skudy kam ,. Sem v krizi a magořím . A nevím jak jse k tomu postavit . Je to čím dal horšěí a napadl jsem už i rodiče a nebejt menšího rozumu nevím jak by to skončilo . I když vím že vliv perniku mě dohání k šílenství mám stale chut ho brát . Prosím o zodpovězení dotazu záleží mi na tom děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
trochu se obávám, že s rozjetou toxickou psychózou a závislostí na pervitinu vaše nové zaměstnání nebude mít příliš dlouhého trvání. Je určitě moudré, že s problémem chcete něco dělat a vnímáte jeho závažnost. Ve vaší situaci bych to jednoznačně viděla na odbornou léčbu. Za argument proti léčbě zmiňujete práci, kterou jste aktuálně získal a na níž vám záleží. Což na jednu stranu chápu, na druhou stranu, jak již zmiňuji v úvodu, nejsem si jistá, zda za současného stavu budete schopen nárokům zaměstnavatele dostát a práci si udržíte. Prostě by to chtělo začít abstinovat, o což i vy sám máte zájem, jen se vám to nějak nedaří. Proto vám navrhuji tu léčbu - pokud to sám nezvládáte, není žádná ostuda nechat si s tím pomoci odborníky, kteří vám budou umět pomoci jednak se zvládáním abstinence, ale také s tou toxickou psychózou, která vám komplikuje život. Pro začátek, pokud si tedy primárně chcete udržet zaměstnání, můžete vyzkoušet i nějakou intenzivní formu ambulantní léčby. Obrátit se můžete na nejbližší AT ambulanci, kde problémy budete moci konzultovat s lékařem-psychitrem, který se specializuje na léčbu závislosti a psychických problémů s tím spojených. Případně se můžete obrátit na nejbližší kontaktní centrum, kde s kolegy budete moci probrat možnosti léčby, případně vám ji i pomohou zprostředkovat. Adresář AT ambulancí i kontaktních center v ČR s vyhledáváním podle regionu najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
A já bych to na vašem místě raději moc neodkládala, myslím, že sama od sebe se situace nevylepší a spíše může být hůře.
Držím palce, ať vám motivace k abstinenci vydrží a přeji hodně sil.