Benzodiazepiny
Táňa
Cca. 5 a půl roku jsem nepravidelně užívala benzodiazepiny - Neurol 0,5 nebo Diazepam 5 mg, když jsem šla do práce, protože je stresující. Nikdy jsem neměla potíže přestat léky brát. Když jsem měla dovolenou neměla jsem nic 14 dní a nic mi nebylo. V březnu tohoto roku jsem je vysadila úplně, 15 dní jsem si ničeho nevšimla, jen občasné pocení v noci. Po 15 dnech se mi začaly třást ruce. Lekla jsem se a vzala si Diazepam 5mg, abych nedostala

Odpověděl: Alena Trojáčková
Dobrý den, pokud jsem to pochopila dobře, v současnosti užíváte týden Neurol 0,25 mg, který Vám naordinovala lékařka proti úzkostné poruše, a jiné benzodiazepiny už ne. Léčba úzkostných stavů ale většinou trvá déle než týden, takže myslím, že ještě není vhodný čas na vysazování Neurolu. Néjlepe bude, když se poradíte s lékařkou, která Vám Neurol předepsala. Rozhodně Vám nedoporučuji bez porady s ní užívat jiné léčivé přípravky jako Atarax.
Myslím, že lepší volbou by bylo zkonzultovat s lékařkou nasazení nebenzodizepinových antidepresiv jiného typu než byl Zoloft, který jste musela vysadit, s jinou účinnou látkou (např. v posledních letech často používaný venlafaxin) a užívání Neurolu dle jejích instrukcí. A také využití nějaké psychoterapeutické pomoci, nikoli jen farmakoterapie. Vaše psychiatrička by Vám jistě mohla doporučit vhodné kontakty. Psychoterapeutickou podporu považuji při léčbě úzkostných poruch za stejně cennou jako léčbu farmakologickou.
Přeji hodně štěstí.