drogově závislí rodiče
jana
Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu. Mám sestru, která bere pervitin a její přítel taky. Mají 2 děti a bydlí střídavě u našich , nebo jeho rodičů. O děti se starájí hezky, ale když je tady sama, tak odejde, třeba na dva dny a děti nechá 80 leté babičce, pak se o ně stará mamka, která přijde z práce. Pak sestra dělá jakoby nic, ještě říká, jak se nikdo z nás o děti nestará a nadává.. Pak tady krade peníze a různé věci. Chtěli bychom ji odhlásit z trvalého bydliště, ale nevíme jak.. A kam se obrátit o pomoc..jak řešit tuto situaci? Děkuji za odpověĎ!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kdy jsou do závislosti rodičů zamotané ještě děti, je opravdu hodně složitá a vyžaduje velmi opatrné řešení, aby se dětem neublížilo. Možností je mnoho, od vyjednávání se sestrou, přes odhlášení z bydliště, po požádání o svěření dětí do péče prarodiči apod. Je ale vždy třeba dobře zvážit jednotlivý případ. Proto bych doporučovala, aby se Vaši rodiče došli poradit osobně do nejbližšího zařízení poskytujícího služby rodinám závislých (pokud nevíte, kde ho hledat, napište lokalitu, pošlu Vám kontakt). Tam jim poradí, jak postupovat s trvalým bydlištěm i jak dál v péči o děti.