dcera a drogy
brona
moje dcera která trpí epilepsii má podle mě také problém s drogsmi, ja jí 22let a od maturity nepracuje.žila u svého otce a ted´je půl roku u mě.vše,svojí nečinost svádí na nemoc,v noci je vzhůru a vykonává nesmyslné činnosti,ve dne spí.někdy spí několik dní v kuse,vstane jen tehdy když jde jíst a to i několikrát za noc.tak že sní veškeré jídlo pro ostatní členy rodiny.několikrát mi vzala peníze,a udělala vysoký dluh na mobilu.je velmi agresivní a sprostá,vlastně mi jiná než vulgární slova neřekne.když chci aby odešla a žila si po svém jinde,je opět agresivní a říká at´ ji neotravuji a mlčím.mám ještě malého syna a nechci aby žil v tomto proistředí.pokoj kde dcera přebývá se stal něčím co se ani nedá popsat.říká mí,že její chování není důsledek drog,tz prý nebere,ale má výchova.manipuluje s ostatními členy rodiny,říká,že jsem magor co pořád něco ztrácí a to i potom co jsem postrádala peněženku a přistihla jí jak ji nesla v rukách zabalenou v ručníku.vím sice co mám a musím udělat ale mám strach z její reakce a to mi brání jednat.jenže situace je už na tolik neúnosná,že rozbijí všechny vztahy i okolo.její otec mi odmítá být nápomocný,prý je to můj problém a je přesvědčen,že nic nebere.dnes ale měla na stole dva pytlíky marihuany a už třetí den spí,budí se jen na jídlo a to nejvíc po nocích kdy já spím a množství toho jídla je alarmující i skladba,zmizí máslo a půl pytle cukru.je tedy má úvaha o drogách zcestná.nevim jak ji odříznout,protože to cítím jako jedinou možnost.žiji jen ve strachu a stresu .co se zqse bude dít.a na koho se obrátit v případě jejího slovního někdy i fyzického napoadání,děkuji matka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to co popisujete by opravdu velmi pravděpodobně mohlo být způsobeno užíváním drog. Pravděpodobně se nebude jednat jen o marihuanu. To ale není tak podstatné, hlavní je, jak se k Vám Vaše dcera chová, jak to ovlivňuje mladšího syna, a že celá situace už je prostě neúnosná. V případě, že Vás dcera fyzicky napadne, obraťte se okamžitě na policii. Bohužel jde ale spíše o gesto, než reálnou pomoc, policie většinou nic moc nezmůže. Je to ale pro dceru signál, že si to nenecháte jen tak líbit. Doporučovala bych hlavně vyhledat osobně odbornou pomoc, centrum pro rodiny závislých, am byste mohla docházet a radit se postupně o dalšch krocích, podle toho, jak se bude situace vyvíjet. Takovou službu internetová poradna není schopna nahradit. Budete tak mít podporu i odbornou pomoc. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište lokalitu, kontakt Vám zašlu.
Přeji hodně sil, aby se Vám podařilo co nejdříve s celoiu situací pohnout.