aceton2
scala
Dobrý den, děkuji za odpověď, jen abych vše podrobně vysvětlila - dcera žila s klukem, který vačil pervitin, ona kouřila marihuanu a dnes si myslím, že i ty drogy. Doma se ztrácely peníze, odešla ze střední školy, tu ani nedodělala. Pak od něj odešla, vše bylo super, chodila do práce, byla s ni legrace, prostě zase ona. Jenže loni v dubnu se ten její kluk zabil v autě, ona to neunesla, začala si drogy i píchat, zase ztráta věcí, klasický scénář. S námi nebydlí - to už nešlo, práci nemá, bydlí na ubytovně, chodí údajně 2x týdně uklízet, nechala se i slyšet, že te pervitin taky vaří a že po ní jdou polajti. Viděla jsem ji teď po 3 měsících, hubená byla už dřív, hlavně je strašně smutná, chápu, že se cítí hrozně sama a je hladová. Nakoupila jsem jí jídlo, protože peníze ji dát nemůžu a cítil jsem právě ten aceton - cukrovka mne také napadla, akorát neumím posoudit, zda to nění příznak užívání drog. Srdce mi nad ní puká, ale nevím, jak jí pomoci, když ona nechce. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Hm, organická rozpouštědla se používají při výrobě pervitinu, takže zápach by mohl souviset právě s tím. Cukrovku v kontextu nových informací považuji za měně pravděpodobnou alternativu. Také podle vašeho popisu situace dcery to vypadá že dosti bere pervitin, možná i vyráběla, nebo je při výrobě je přítomna. Sociálně se stav jeví také jako destabilizovaný, takže to vypadá opravdu nedobře. Pukání srdce se nepodivují.
No-co s tím můžete udělat - můžete dceři nabídnou podporu, pokud by stála o změnu. Pokud by se rozhodla se léčit, asi bych doporuil podporu v abstinenci, nebo přechodné ubytování do nástupu do léčby. Asi bych nepřipustil bezbřeze otevřenou náruč s nekonenými sliby a bez viditelné jasné změny. To je pak spíše podpora užívání.
Držím palce, kdyby bylo třeba napište.