Syn a drogy
Lucie
Dobrý den,
prosím o radu jak postupovat...Syn užívá drogy,marihuanu a pervitin. Nyní je cca rok v ústavní výchově pro drogově závislé. Žádné zlepšení nenastalo. Za pár měsíců bude zletilý, co dál, jak s ním dál pracovat, jak mu pomoci. Pokud byl doma na tzv.dovolence, pokaždé doma kradl a nevrátil se zpět do ústavu. Prosím poraďte jak dál až bude zletilý. Děkuji Lucie

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vzhledem k tomu, co všechno už jste se synem prošli - včetně ústavní výchovy - nemyslím, že by fungovaly nějaké obecné poučky. S každým závislým a s každou rodinou je potřeba zvolit individuální přístup. V první řadě bych se o dalším postupu poradila s terapeuty v zařízení, kde je nyní. A pak by bylo dobré kontaktovat se ambulantně na odborníka, který bude pracovat se synem, ale i se zbytkem rodiny na vašem vzájemném vztahu a soužití. Kromě drog jsou také podstatné výchovné problémy a páchání trestné činnosti. Píšete, že máte další dvě mladší děti, tedy je třeba ochránit i je. Bylo by dobré zajít se poradit ještě před propuštěním syna nejdříve sami s manželem. Vhodné zařízení by pro vás byla např. Poradna pro rodiny závislých ve Školské ulici (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html). Zavolejte tam, objednejte se (většinou je možné přijít do několika nejbližších dnů) a s kolegy podrobně proberte celou situaci a nejlepší další postup. Po návratu syna domů můžete pak pokračovat společně.