drogy v pití
alena
Dobrý den, drogy neužívám, ale pracuji přes noc v rizikovém prostředí a už 3x se mi stalo, že mi někdo dal něco do pití. Koupila jsem si v lékárně test a vyšel amfetamin a pervitin. Problém je, že mám na tyto látky špatné reakce (možná i proto, že beru antidepresiva (SSRI)) – zimnice, třes, chvíli rychlé bušení srdce, pocit ,,jehliček“ po zádech, křeče svalů a po nějaké chvíli jsem se dusila, úzkost, strach z lidí,…opravdu hrozný stav, myslela jsem, že umřu, ale bála jsem se jít na pohotovost. Byla jsem schopná akorát tak hledat na netu a našla jsem, že antidotum není, ale že se na to dává Diazepam. Ten jsem neměla, jen Oxazepam a naštěstí to opravdu pokaždé zabralo a stav se zlepšil. Co mám dělat, když se to stane znova? Další Oxazepamy už nemám, ale známý mi dal pro ,,případ nouze“ Xanax a Rivotril – dá se to na to užít taky? Moc se v tom nevyznám. Vím, že je nejlepší zajít v podobném případě na pohotovost, ale toho se opravdu bojím. Tak se chci tedy zeptat: Dá se použít i Xanax či Rivotril, nebo musím opravdu mít Dia/Oxazepam? A pokud bych zašla na pohotovost, co by se stalo, byl by z toho nějaký ,,průšvih“? A kam jít (jsem z Prahy)? Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tomu, že kombinace SSRI a metamfetaminu, MDMA, ... je dosti riziková, tak bych se neléčil sám, ale vyhledal bych vždy pohotovost, resp. pokud máte ataky paniky, tak myslím, že můžete i volat záchranku. Vzhledem k tomu, že příznaky panické ataky jsou obtížně odlišitelné od například srdečního záchvatu a pokud budete volat záchranku s tím, že máte: "zimnici, třes, chvíli rychlé bušení srdce, pocit ,,jehliček" po zádech, křeče svalů a chvílemi se dusíte" - záchranka přijede a odveze vás do nemocnice, odkud vás propustí po kontrole, zda jste neměla infarkt myokardu. Bylo by to rozumné, protože když interakce bude probíhat nepříznivě, může dojít až k vážnému poškození organismu. A když se to rozběhne, blbě se to zastavuje.
P.s. Pokud vám někdo nasipe pervitin, nebo jiné drogy do pití, ... Tak je to trestný čin, zcela nepochybně.