je tu tato možnost?
Vojta
Dobrý den,
chci se zeptat zda se dá absťák po heroinu, po jedné dávce ne nitrožilně, přebít např. pervitinem. A ještě bych se chtěl zeptat zda metadon jde použít na odvykání i z pervitinu a zda se dá na recept koupit. Popř. Jiné odvykací látky, které se dají sehnat a jak?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepříjemné abstinenční příznaky po heroinu nejspíš perivitn zmírní, ale je to úplně jiná droga, opravdu je spíš "přebije" svými účinky a je to z bláta do louže. Po jednom užití heroinu nebudou abstinenční potíže skoro žádné, je nesmysl zahrávat si ještě s další drogou. Methadon je stejně jako heroin opiát, pervitin stimulační droga. Z toho vyplívá, že methadon při užívání nebo odvykání z pervitinu nijak nepomůže. Mimochodem, nepomůže sám o sobě ani při odvykání z heroinu, prostě ho jen nahradí. Odvykání je pak stejně obtížné, ne-li horší. Na recept se koupit nedá, vydává se ve speciálních centrech, je určen pouze pro závislé na opiátech. Na pervitinu vzniká pouze psychický návyk, ten je třeba překonat v hlavě, ne další látkou, tedy žádné odvykací látky na něj nefungují.
Pokud byste se chtěl v jednotlivých drogách lépe zorientovat, podívejte se na jejich podrobný popis na této poradně. Snad Vám to pak bude jasnější.