Poděkování
Arenix
Dobrý den paní Orlíková,
chtěl jsem Vám poděkovat za odpověď ne nespavost naší dcery. Je to rozsáhlá odpověď z které budu čerpat pouze ten odkaz na knihu. Jak jste psala nechci ze svých dětí vychovat závislé lidičky na jakoukoliv látku, která jim jen trochu pomůže řešit obtížné situace. A to platí hlavně pro nás rodiče ( dvojnásob ). Již jsem byl u naší pí. doktorky a ta my poradila. Myslím, že se vše začíná obracet k lepšímu.
Děkuji a přeji Vám úspěšný den
Arenix.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, a omlouvám se, pokud jsem Vás nesprávně označila v předchozí odpovědi za ženu... vycházela jsem z předpokladu, že dotaz píše matka dítěte. Z Vaší reakce vyplývá, že to tak není (pokud tedy věta, že jste "byl u paní doktorky" není jen překlep). Jsem ráda, pokud z odpovědi využijete aspoň ten odkaz na knihu. Já považuji knížku J. Prekopové za dobrou, možná se ještě setkáte s překladem této zahraniční publikace - Eduard Estivill: Co dělat, když vaše dítě nemůže spát. Ta je s přihlédnutím k trošku odlišným sociokulturním zvyklostem v Čechách a ve Španělsku (odkud pochází autor) a k tomu, že autor svá doporučení, která jsou ovšem většinou podobná jako u J. Prekopové, formuluje poměrně striktně, také celkem dobrá a oblíbená. Nicméně i přes některé výhrady, které ke knize mám, tam lze získat v podstatě přesný návod, který se dá využít při řešení nespavosti u dětí. Jen je potřeba také vědět, že každé dítě má své potřeby a svou individualitu, a to, jak rady zaberou, může být různé. Také to záleží na věku dítěte, dcera je ještě poměrně malá, takže možná bude potřebovat delší čas, než se situace srovná. Doufejme, že se něco z doporučení v uvedených knihách či od paní doktorky osvědčí. Samozřejmě Vám přeji hodně štěstí.