Marihuana sex atd.
Mirek
Dobrý den,
asi rok kouřím téměř denně marihuanu a na kouření jsem se dost upnul. V posledních měsících jsem začal zjišťovat že už mi moc \"nejde\" sex s přítelkyní a postupně se to zhoršuje. Mám trochu problémy s erekcí, sex mě nebaví a ačkoli dřív byla aktivita hlavně na mojí straně teď jsem spíš pasivní.
Někde jsem četl zmínku o tom že dlouhodobé kouření marihuany má negativní vliv na vytváření testosteronu, tak by mě zajímalo jestli to může být tím, nebo je to jen proto že jsem se na hulení tak upnul. Momentálně se snažím přestat a 14 dní už jsem nic nekouřil. První týden to celkem šlo, ale mám pocit že čím déle nekouřím tím větší mám na jointa chuť. Na hulení myslím snad každých 10 minut ať dělám co dělám. Na jednu stranu chci přestat, ale na druhou stranu mě ten rituál jak si to ubalím, zapálím a vykouřím pořád láká.
Poradíte mi jak se hulení toho sajrajtu zbavit?
Díky Mirek

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pravidelné a časté kouření marihuany opravdu u mnoha mužů způsobuje potíže s erekcí a s chutí na sex. Ne u všech, ale je to poměrně časté. Spraví se to, pokud vydržíte abstinovat. A to je asi ta obtížnější část, jak přestat. I když se to často zlehčuje, na marihuaně se dá vytvořit poměrně silný psychický návyk. To se Vám přesně nejspíš stalo, tedy závislost. Není vůbec jednoduché se jí zbavit. Pokud nemáte v tomto směru žádné zkušenosti ani informace, doporučila bych obrátit se na ambulantní odbornou pomoc. S lékařem, psychologem nebo jiným odborníkem na závislosti tam celou situaci podrobně proberete a uděláte plán, jak se co nejlépe návyku zbavit. Každý je v trochu jiné situaci, jiná osobnost apod., proto je toto vždy účinější než všeobecné návody. Pokud byste nevěděl, kam se obrátit, napište lokalitu, ráda Vám nějaké kontakty pošlu.