Mohu přijít o řidičák?
Jakub
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat. Když jsem aktivním kuřákem mariuhanny cca 1-2x denně, vážím 61 kg a mám přez 170 cm a nezahulím si například 2 dny, mohu nalízat policistovi při silniční kontrole?? ... mám informaci, že záleží i na druhu mariuhany a každá jinak reaguje. Kdybych náhodou nalízal a vzali mě na krev, jak dlouho působí aktivní THC v krvi?? Mohu přijít o řidičák, i když jsou neaktivní?? Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Jakube.
Tzv. "aktivní THC" je detekovatelné max. 18 hodin po užití marihuany, a to pouze testy z krve. Orientační testy ze slin nerozlišují metabolity THC, které se vylučují z organismu poměrně dlouhou dobu (týden až dva), nemusí však znamenat, že řídíte pod vlivem. Takže pokud chcete mít jistotu, za volant sedejte až po těch 18-ti hodinách po užití marihuany a v případě, že vám silniční kontrola orientačním testem prokáže pozitivitu na užívání THC, trvejte na přetestování krve v laboratoři.
Je pravděpodobné, že řidičský průkaz by vám byl dočasně zadržen do doby, než budou hotovy laboratorní výsledky a bude zřejmé, že jste během jízdy nebyl pod vlivem marihuany.
Jinak v případě komplikací doporučuji, abyste se obrátil na Právní poradnu A.N.O., která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt najdete na www.asociace.org
Hodně štěstí.