alkohol
trznice
mám problém s alkoholem.i když chci odolat,vždy podlehnu s kamarády a opiju se.mám 8 letou dceru,na které mi hodně záleží,práci,manžela...chtěla bych najít pomoc,ale nevím,kam se obrátit.2 roky se léčím s játrou,proto nechci v pití pokračovat.

Odpověděl: Jana Marečková
Zdravím vás.
Myslím, že je dobře, že jste si včas uvědomila, co všechno byste nadměrným pitím v budoucnu mohla ztratit a máte odhodlání s tím něco dělat. I když ohledně frekvence vašeho pití nezmiňujete žádné konkrétní podrobnosti, předpokládám, že pokud pracujete a máte rodinu, určitě by stálo za to vyzkoušet nejprve nějakou formu ambulantní léčby. Ráda bych vám doporučila konkrétní zařízení, kam byste se mohla obrátit, ale bohužel nepíšete, kde bydlíte, takže vám mohu poradit jen obecně. Zkuste se objednat do některé z AT ambulancí, bývají ve všech větších městech a zabývají se ambulantní léčbou závislostí na alkoholu i nealkoholových drogách a také terapií psychických poruch, které se závislostmi i následnou abstinencí bývají spojeny. Ordinují zde lékaři-psychiatři, kteří vás v případě potřeby nasměrují i na vhodného psychologa, se kterým budete moci řešit své aktuální potíže i to, co vás k pití přivedlo a jak si abstinenci ustát.
Pokud se podíváte na stránky www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a ve vyhledávání zadáte region a AT ambulance, objeví se vám adresář dostupných zařízení. A nebo znovu napište.
Přeji, ať se vám to podaří zvládnout a také zdraví ať se dá do pořádku.