léčba kombinované závislosti
giannah
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak vypadá léčba kombinované závislosti? Například alkohol a marihuana, alkohol - nikotin, alkohol - extáze či alkohol - heroin. Mnohokráte děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
obvykle se se závislostí zachází v celku, moc se tedy nerozlišuje, na čem je závislost vytvořená. Samozřejmě rozdíly pramení např. z toho, jestli je droga legální nebo ne. V praxi je to tak, že člověk obvykle nastoupí do léčby v zařízení, které se zabývá závislostí, která je u něj dominantní. Pokud je alkoholik a občas si dá extázi, pak jde na protialkoholní léčbu. Pokud bere heroin a do toho pije, jde spíše do léčby pro nealkoholové drogy. V mnoha zařízeních se na společném oddělení léčí obě skupiny, a tak je to vlastně jedno. Přístup je pak spíše individuální, člověk od člověka. Léčba závislosti na nikotinu je považována už spíše za třešničku na dortu. Pokud se podaří zbavit i té, je to velký úspěch, ale podmínkou k úspěchu to rozhodně není.