Závislost???
audioW7
Dobry den ,prosim pekne mam par dotazu.
Synovec věk 19 let uzival ,jak tvrdi nepravidelne tyto drogy LSD,pervitin,marihuanu po dobu cca 3 let.Vzhledem k zhorsujici situaci ,jsem byl s mymi rodici nucen synovce odvezt z mista bydliste ,kde byl k drogam snadny pristup.Nyni udajne jiz 15 dni abstinuje ,ale ma prapodivne stavy,to jest zmena nalady,agresivita-zhruba 3x behem 14 dni dostal zachvaty,kdy vzteky kopal,busil pesti a tloukl hlavou do zdi.behem techto zachvatu az neprirozene rudne,stezuje si na svedeni kuze a ma rozsirene zornicky.behem 15 dni co je u nas se me jevi jakoby byl ve stavu EUFORIEa jakoby zil v nejakem vysnenem svete ,priklad neco maluje na papir ,ale moc rychle poti se u toho a ma mirny tres rukou,zornicky opet rozsirene .Navstevu psychiatra i psychologa odmita ,s rodici se snazime ,aby neprisel do styku s drogou ,samozrejme nenasilnou formou ,venujeme se mu jak je jen mozne,ale neustale se u nej projevuje roztekanost a pri delsim premysleni si stezuje na to ,ze ho jakoby i palila hlava .
Take tvrdi,ze je po dobu co je u nas cisty ,stavi se k tomu,ze by chtel prestat a zabvit se take lidi,ktere ho k uzivani drog vedli.
Ve volnem case chodi behat,cvicit a plavat ,avsak je divne ,ze ma v sobe neustale moc energie.Muzete me prosim poradit co s tim a zdali se jedna o abstinencni priznaky,ci uz je nejakou formou poskozeny mozek,vim je velmi tezke to urcit na dalku,ale k lekarum odmita jit .Jinak posledni testy krve mel v naprostem poradku(myslim tim zdravotni) ,test na drogy delan nebyl,jinak je z jeho dechu trochu pri zachvatech citit aceton.dekuji za Vasi odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
u každého probíhá abstinence trochu jinak. To co popisujete ale trochu vypadá, jako by spíš stále bral pervitin (výbuchy vzteku, zrychlenost, přebytek energie, roztěkanost atd.). Ale jak říkám, jsou lidé, kteří si i po vysazení takové chování dál ponechají a trvá dlouho, než se vrátí do normálu. V každém případě je otázka, jak nyní dál. Pokud mu podáte pomocnou ruku, mělo by to mít také nějaká pravidla a hranice. Jestli máte pocit, že by měl jít k odborníkovi, můžete si to dát také jako podmínku jeho pobytu u vás. Nebo se můžete jít poradit vy sami, podrobně popsat, co se se synovcem děje a udělat další plán. Bude u vás nastálo? Bude pracovat nebo chodit do školy? Nebo stačí jen to, že abstinuje, vy se o něj postaráte? To všechno je třeba pečlivě zvážit a probrat i s ním, abyste obě strany věděly, na čem jste. Fyzickým vyabstinováním totiž všechno teprve začíná. Teď se bude muset synovec zbavit hlavně psychického návyku, a to je mnohem těžší.