pasivní kouření marihuany
margarette
Dobrý den, může pasivní kouř. marihuany u 7letého syna vyvolat změny nálad, výbuchy vzteku, agrese, úzkost a stále špatnou náladu? Jezdí pravidelně k ex-manželovi na víkendy (každý druhý a 1x v týdnu) a ten je aktivní kuřák marihuany. Je mi známo, že kouří v jeho přítomnosti, v autě, v místnosti, kde syn spí...trvá to už asi tři roky a posledních pár měsíců se mi syn mění před očima.Je možné udělat synovi testy na přítomnost THC? A kam bych se měla obrátit? děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Margarette.
To, že váš exmanžel kouří marihuanu v přítomnosti vašeho sedmiletého syna bych vnímala jako velmi nezodpovědné chování. (Zvláště pak považuji za rizikové, pokud kouří THC v autě a předpokládám, že i řídí). Syn je svěřen do vaší péče a máte právo razantně vyžadovat, aby druhý rodič, pokud si jej bere na starost, se choval zodpovědně a syna žádným způsobem neohrožoval. Na vašem místě bych každopádně zasáhla a exmanželovi sdělila, že takhle určitě ne. Pokud by se situace nezměnila, kontaktovala bych v krajním případě OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí na MÚ) a probrala s nimi, jak eventuálně dále postupovat. (To, že je váš exmanžel uživatelem marihuany ho samo o sobě na rodičovských právech nikterak neomezuje, problém však nastává v případě, že jeho kouření THC syna bezprostředně ohrožuje).
Jinak co se týče změn v chování vašeho syna. Obrátila bych se na jeho dětskou lékařku/lékaře, (která/ý případně může zajistit i ty testy). Nicméně během občasného pasívního kouření marihuany se do organismu dostávají jen malá množství THC, která by neměla mít nějaký zásadní vliv, i když kouř určitě zdraví neprospívá. A samozřejmě dětský organismus může reagovat citlivěji, ale problematické chování syna může mít také řadu jiných příčin. Takže zajděte se synem k jeho dětské lékařce/lékaři, ta/ten vás případně nasměruje i k dalším specialistům.
(Jinak orientační testy z moči na užití THC se také prodávají v lékárnách a stojí do 100,- Kč)
Přeji hodně štěstí vám i vašemu synovi.