Beznadej
syxtina
Dobrý den,mám syna ,který od 18 let droguje,,pervitin.Nyní je mu 29 let.Asi nemá cenu tu nějak dlouze vypisovat všechno to utrpení a problémy s tím spojené,,vyhazovy,krádeže,hádky,atd. Snášely jsme se to dlouhá leta,brali ho domů a vyhodili a pořád dokola,,problémy s policajty,nakonec ho zavřeli a před 2 lety pustili,,chvíli jsme ho nechali doma,chtěli pomoci,ale zbytečně,,takže je vlastně od té doby venku na ulici,,,já ho občas pustím domů se vykoupat,najíst,,nedávno byl asi 4 krát v léčebně,ale byl tam jen proto,že byla venku zima,mrazy a neměl kde být,,syn ví,že ho mám ráda,že kdyby se chtěl jít opravdu léčit,že mu pomohu.,,ale on se léčit nechce,naopak tvrdí,že drogy mu nic nedělají,že lidi jsou špatný,,co je na tom nejhorší je to,že celou dobu svého drogování dává vinu mě ,že jsem máma a nechávám ho venku,sprostě mi nadává a poslední rok a snad i před tím mě i uhodil,plival,chytil pod krkem,že chcípnu,že jsem mrtka,že za to můžu já,,tyhle nadávky já snaším a tohle ponižování asi 8 let i manžel,,není jeho syn,je nevlastní.Měli spolu kdysi hhezký vztah,manžel to snášel semnou,živil ho 7 let zadarmo,pomáhali jsme vlastně dohromady i když spolu dlouho nemluví,,ale pomáhala a pouštěl ho semnou,ale co syn přišel z vězení a je ještě horší a vynucuje si mojí lásku a nadává mě i manželovi,tak se muž zatvrdil a už ho vůbec nezajímá.Nechce o něm ani slyšet,dostali jsme se kvůli jeho drogám do dluhů,které platí muž,,prostě ho muž ted už nenávidí a říká,at se o sebe postará sám,že ho živil dlouho a měl milion šancí se změnit,,syn mi to předhazuje,že kvůli němu ho nepustím domů,že jsem mrtka,kurva,všechno možný,plive po mě,,ale pak toho lituje,,je pravda,že mi je ho stále líto,ale po tom co mě uhodil,se ve mě něco zlomilo a já už bych s ním asi nemohla bydlet,,,muž už teprve ne,,takže je venku,občas ho nechám vykoupat,jako včera,ale pak mi nadává,že mohl být doma a klidně s fetovat doma,že tady má domov,že je sám 4 roky,že chce mámu,,ale pak na ,mě plivne,,,neche se jít léčit,prej nemusí,drogy ho baví,,ale přitom nepochopí a nechce pochopit,že ho takhle nechci jako fetáka,že je zlej a že bije pak mámu a nadává,,že bych mu pomohla,ale nechce o tom slyšet,,já fakt už nevím,co mám dělat,,policajti ho znají,nic nedělají,,on vlastně otravuje a deptá mě a chce domů,,ale nepáchí trestnou činnost,tak ho vemou od dveří a za hodinu pustí,,to je 10 letej kolotoč,,jsem na dně.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Chápu, že veškeré tyto peripetie se synem, jsou pro Vás bolestivé a vyčerpávající. Závislost, bohužel, nezasáhne pouze ty, jenž drogy užívají, ale především i blízké okolí. To, že Váš syn prozatím pomoc odmítá a má dojem, že život s drogou je uspokojivý, neznamená, že pomoc nemůžete využít Vy. Veškerá zařízení pracující se závislými osobami, též pracuje s blízkými osobami uživatelů a rodinnými příslušníky. Doporučuji se na nějaké obrátit a využít poradenství. Nejenom, že jsou to služby bezplatné, nezávazné, ale mohou být i anonymní. Doplnila byste si chybějící informace, poradila jak vhodně se synem komunikovat, jak obstát v náročných a vypjatých situacích, jak vhodně postupovat dál, jak lépe syna motivovat apod.. To, že pomoc odmítá dnes, neznamená, že tomu tak bude vždycky. I uživatelé prochází různými etapami, obdobími a mnohým po nějaké době dojde, že tento styl života zase tak bezvadný není. Také získáte vlastně i určitý druh podpory, což si v takto nesnadném období jistě také zasloužíte.
Ve Vašem psaní jste neuvedla, odkud pocházíte. Nevím tedy, zda kontakt, který uvedu, bude pro Vás možný. Pokud by pro Vás Praha byl problém, tak prosím napište znova a uveďte, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti. Vyhledáme a doporučíme Vám jiné odborné zařízení, kde byste se mohla poradit jak dál.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
(poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy)
Školská 30
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234
Fax: 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba: PO až PÁ 9,00 - 19,00
Je třeba na první konzultaci se předem během provozní doby objednat. Více informací o poradně, poskytovaných službách naleznete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Zatím se mějte hezky. Přeji Vám dostatek sil. Pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.